2010-09-09, 14:58
Medlem
over30s avatar
Blev upppringd av en dam från företaget "företagskatalogen" där hon ville bekräfta adressen till mitt företag angående en profilering på företagskatalogens hemsida som jag skulle ha kommit överens med henne om för några månader sedan. Det skulle kosta ca 6 tusen
Eftersom jag nekade så försökte hon ställa på mig väldigt ihärdigt. Förstod att det var ett bluff-företag.
Nån som vet vilka som ligger bakom? är det samma som MENT?
Nån som har råkat illa ut?
Citera
2010-09-10, 15:24
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over30
Blev upppringd av en dam från företaget "företagskatalogen" där hon ville bekräfta adressen till mitt företag angående en profilering på företagskatalogens hemsida som jag skulle ha kommit överens med henne om för några månader sedan. Det skulle kosta ca 6 tusen
Eftersom jag nekade så försökte hon ställa på mig väldigt ihärdigt. Förstod att det var ett bluff-företag.
Nån som vet vilka som ligger bakom? är det samma som MENT?
Nån som har råkat illa ut?
Googla på "företagskatalogen" så har du svaret.

Jag har också blivit uppringd av dom för ca ett år sedan med exakt samma påstående vilket jag kategoriskt förnekade - hade inte hört talas om dom innan dess. Efter en stunds tjaffsande och hot från mig om polisanmälan för bedrägeriförsök gick tjejen surt med på att annulera "beställningen". Sedan har jag inte hört av dom.
Nu lär förresten "Leta Företag" vara i farten med samma upplägg

/ TT
Citera
2012-12-05, 17:32
Medlem
Bump på denna.

Min far fick idag en faktura från "Företagskatalogen" från avsändaren S.E.O Marketing & Develop AB (verkar egentligen heta: STOR STOCKHOLM SERVICE AB) och drivs av Lars Johan Wallenberg enligt 121.nu.

Fakturan ligger på 6244 sek inkl moms och benämningen är "införande på foretags-katalog.se". Det står också att det är via telefonöverenskommelse, ett samtal som aldrig ägt rum. Telefonen svara dem inte i och har inte fått svar via mail på hela dagen.

Vill bara varna andra för samma sak och är nyfiken på om någon på senare tid har varit i kontakt med dem. Polisanmälan är gjord.
Citera
2012-12-06, 16:20
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4STERM1ND
Bump på denna.

Min far fick idag en faktura från "Företagskatalogen" från avsändaren S.E.O Marketing & Develop AB (verkar egentligen heta: STOR STOCKHOLM SERVICE AB) och drivs av Lars Johan Wallenberg enligt 121.nu.

Fakturan ligger på 6244 sek inkl moms och benämningen är "införande på foretags-katalog.se". Det står också att det är via telefonöverenskommelse, ett samtal som aldrig ägt rum. Telefonen svara dem inte i och har inte fått svar via mail på hela dagen.

Vill bara varna andra för samma sak och är nyfiken på om någon på senare tid har varit i kontakt med dem. Polisanmälan är gjord.
Dom verkar köra en "drive" igen nu: http://www.forenadebolag.se/varnings...ags-katalogen/

/ TT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in