• 4
  • 5
2010-09-21, 00:45
Medlem
DIEXELs avatar
Det är väl bara gå till ett hotell nån helgmorgon och ät där och inspireras till nästa gång du ska ha en frukostbuffé hemma. Dom jävlarna har precis allt.
Citera
2010-09-21, 03:27
Medlem
Aakes avatar
Stekta korvar med gubbröra på mörkt bröd om man har möjlighet till att gå och lägga sig igen efter frukosten annars får det bli en slät kopp kaffe och en stadig prilla snus som efterrätt.
Citera
2010-09-21, 18:28
Medlem
FrauSchlangemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Det är väl bara gå till ett hotell nån helgmorgon och ät där och inspireras till nästa gång du ska ha en frukostbuffé hemma. Dom jävlarna har precis allt.

Du har inte själv ätit på något hotell? Do tell i så fall, mer idéer och tips!
Citera
2010-09-22, 20:48
Medlem
PsykoMikes avatar
Rökt böckling med majonäs och ansjouvis med skivade kokta ägg som pålägg.
Citera
2010-09-22, 21:03
Medlem
CXTs avatar
På danska hotell (och säkert många andra ställen) är det mer eller mindre standard med wienerbröd till frukostbuffén. Hett tips!

Om du nu inte kan/vill/ har tid att baka: Knalla in till närmsta matbutik och be att få köpa lämplig mängd fryst bake-off bröd, som du bakar hemma i ugnen.
Citera
2010-09-22, 23:51
Medlem
Massa sorters ost, parmaskinka, tomat, gurka, paprika och typ ruccolasallad att ha på smörgåsar. Smör!
Mini-ciabbatta bröd, Färskpressad apelsinjuice, eller om du har någon flashig juicepress, massa frukter och grönsaker liggande framme så kan man göra sin juice själv! Hembakta småkakor att ha till kaffet efteråt (om man nu får plats med det.)

Som någon annan sa så tycker jag inte du ska ha köttbullar och prinskorv, för mycket julbordskänsla.
Ingen gröt, folk orkar inte äta en stor skål med gröt och sen en stor buffe.
Äggröra, Bacon, Lös/Hårdkokta ägg, kaviar,

Mjölk och Grädde till kaffet. Ha några olika sorters Thé framme just in case. Oboy om det är barn där.

OM det är mindre barn där, förbered deras tallrikar, annars blir det bara kaos. Ha typ coco pops, ett par mackor med ost och skinka, fruktsallad, portionsyoghurt och oboy/juice på varsinn bricka till dem så kan de sitta framför tv'n och äta. Annars kommer föräldrarna inte få en lungn stund, något barn kommer spilla kaffe över bordet och bränna sig. förälldrarna åker till sjukhuset och frukosten slutar i disaster..

Sorry för extremt många felstavningar och grammatiska fel. Är typ helt borta i huvudet just nu. Vet knappt vad jag skriver...
Citera
2010-09-23, 18:49
Medlem
FrauSchlangemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viscaelbarca
Massa sorters ost, parmaskinka, tomat, gurka, paprika och typ ruccolasallad att ha på smörgåsar. Smör!
Mini-ciabbatta bröd, Färskpressad apelsinjuice, eller om du har någon flashig juicepress, massa frukter och grönsaker liggande framme så kan man göra sin juice själv! Hembakta småkakor att ha till kaffet efteråt (om man nu får plats med det.)

Som någon annan sa så tycker jag inte du ska ha köttbullar och prinskorv, för mycket julbordskänsla.
Ingen gröt, folk orkar inte äta en stor skål med gröt och sen en stor buffe.

Äggröra, Bacon, Lös/Hårdkokta ägg, kaviar,

Mjölk och Grädde till kaffet. Ha några olika sorters Thé framme just in case. Oboy om det är barn där.

OM det är mindre barn där, förbered deras tallrikar, annars blir det bara kaos. Ha typ coco pops, ett par mackor med ost och skinka, fruktsallad, portionsyoghurt och oboy/juice på varsinn bricka till dem så kan de sitta framför tv'n och äta. Annars kommer föräldrarna inte få en lungn stund, något barn kommer spilla kaffe över bordet och bränna sig. förälldrarna åker till sjukhuset och frukosten slutar i disaster..

Sorry för extremt många felstavningar och grammatiska fel. Är typ helt borta i huvudet just nu. Vet knappt vad jag skriver...

Det håller jag nog med om när jag tänker efter. Måste dessutom välja ut några av alla tips, för annars får vi nog köpa tre nya köksbord för att få plats med allt. Tänkte försöka sätta fram allt på ett sideboard så folk får gå och ta mat innan de sätter sig. Blir nog enklast.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in