2004-05-30, 18:51
Medlem
tamaguchis avatar
Vi har kommit till en punkt i tiden då fler och fler seriösa forskare börjar fundera på att bota åldrande. Fast jag är mycket possitivt inställd till det är det för mig helt otroligt, obegripligt och nästan skrämmande att det verkligen finns biokemister, molekylärbiologer och läkare som har detta som huvudsaklig mål och sysselsättning, och snart kommer det bli verklighet...

http://www.gen.cam.ac.uk/sens/

How can we do it?
http://www.gen.cam.ac.uk/sens/just7.htm

Timeframe for progress in life extension:
http://www.gen.cam.ac.uk/sens/time.htm
Citera
2004-05-31, 19:35
Medlem
Bandhundens avatar
tror de går men då antar jag nästan att man måste modifiera genstrukturen. Eftersom kroppen enligt naturen är självutplånande vilket är viktigt för artens överlevnad och evolution. Om ingen dog skulle jorden bli överbefolkad på en gång och alla skulle avlida ändå.

Men de vore ballt om dom fick till det, men då blir det nog förebehållet dom rikaste eller så blir det förbjudet??
Citera
2004-05-31, 23:32
Medlem
tamaguchis avatar
Fan

Yttra dig inte om vad du inte har den blekaste aning om.
Kroppen är inte självutplånade vore den det så vore det inte svårare än att blockera självutpåningsmekanimerna med en medicin.
Det som händer är snarare att reparations och underhållningsmekanismerna inte är bra nog så att det ackumuleras en massa skräp som stör kroppsfunktionerna.
Citera
2004-05-31, 23:40
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tamaguchi
Kroppen är inte självutplånade vore den det så vore det inte svårare än att blockera självutpåningsmekanimerna med en medicin.
Det som händer är snarare att reparations och underhållningsmekanismerna inte är bra nog så att det ackumuleras en massa skräp som stör kroppsfunktionerna.

Coola ned dig lite.

Personligen tror jag inte alls att det snart kommer att bli verklighet. Däremot tycker jag att hela grejen är en ganska patetisk dödsrädsla parad med ett mycket märkligt förhållningssätt till livet.
What is death, but the next great adventure?
Citera
2004-06-01, 00:39
Medlem
tamaguchis avatar
Nä det låter ju lite för bra för att vara sant eller hur..

Nä det låter ju lite för bra för att vara sant eller hur..
Men eftersom man redan i princip vet hur man ska gå till väga så kommer det inte ta speciellt lång tid. På 40-talet trodde de flesta också att de som pratade om resor till månen var knäppskallar. Om 25 år skulle jag gissa. kommer behandlingar för att sakta ner åldrandet vilket kommer leda till en forskningsexplosion som kommer göra att åldrandet har upphört om 50 år.
Citera
2004-06-01, 00:55
Medlem
MooGyMaNs avatar
kanske kan vara värt att spara lite slantar, skulle va gött o ha dagen då det händer...
Citera
2004-06-01, 13:55
Medlem
tamaguchis avatar
Ta dina slantar..

Ta dina slantar och köp aktier i företaget som forskar på botemedlet. Du lär bli gräsligt rik över en natt när det väl händer.
Citera
2004-06-04, 12:33
Medlem
Eller..
Ta dina pengar och gör som tusentals pensionärer i usa, ät tillväxthormoner och bli ung på nytt!
Citera
2004-06-04, 21:42
Medlem
Bandhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tamaguchi
och det skulle inte vara självutplånande?? självklart dödar kroppen sig själv med åldrandet och det är väl inget konstigt med det?

Hur skulle världen se ut om ingen dog?
Citera
2004-06-05, 19:34
Medlem
tamaguchis avatar
...

Vad får dig att tro att vi åldras för att vi inte ska bli för många.
Utveckla gärna ditt resonemang.
Citera
2004-06-10, 20:05
Medlem
Dr Manhattans avatar
Jag tror nog att det är fullt möjligt och det är spännande att fundera över vad som kommer att hända om det blir verklighet. Svindyrt, säkert, vilket leder till att bara de rikaste har råd. Dessa kommer i sin tur att bli väldigt, väldigt försiktiga och lär sitta och kura i sina mansions med massor av livvakter för att undvika olyckor och attentat.
Citera
2004-06-11, 01:08
Medlem
tamaguchis avatar
Svar

Jag är inte alldeles säker på att behandlingen kommer bli svindyr kanske i början. Det mesta går ju att kopiera när man väl kommit på hur man ska göra.
Att en del personer kommer bli så rika på det att Bill Gates kommer framstå som en fattiglapp är det nog ingen tvekan om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in