2010-09-08, 19:09
Bannlyst
Jamen precis som rubriken lyder då... Hoppas ni finns här ni som har några vuxna barn.

Så tänk er i alla fall att eran dotter bjuder hem sin nya kille till er på middag för första gången för att ni ska kunna få lära känna varandra lite bättre. Den killen är jag.
Och hur vill ni att jag ska vara? Inga smått töntiga PK-svar utan jag vill gärna ha raka ärliga svar, hur är drömkillen för eran lilla flicka?

Lite hjälpord:
* Jobb
* Personlighet
* Utseende
* Ras
* Rik/medelklass osv

Ni skulle kunna hjälpa mig enormt genom att besvara denna fråga.
Citera
2010-09-08, 19:12
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriumet
Jamen precis som rubriken lyder då... Hoppas ni finns här ni som har några vuxna barn.

Så tänk er i alla fall att eran dotter bjuder hem sin nya kille till er på middag för första gången för att ni ska kunna få lära känna varandra lite bättre. Den killen är jag.
Och hur vill ni att jag ska vara? Inga smått töntiga PK-svar utan jag vill gärna ha raka ärliga svar, hur är drömkillen för eran lilla flicka?

Lite hjälpord:
* Jobb
* Personlighet
* Utseende
* Ras
* Rik/medelklass osv

Ni skulle kunna hjälpa mig enormt genom att besvara denna fråga.

Va dig själv bara, föräldrar är inte dumma.. man märker om någon försöker förmycket, och då blir det genast bara töntigt.

Vanlig respekt räcker långt.
Citera
2010-09-08, 19:13
Medlem
Garnaals avatar
Nu kommer jag med ett ganska dassigt förstasvar, då jag varken är mor eller ens förälder med vuxna barn. Men är föräldrarna någorlunda vettigt funtade så kommer de anse att deras ev. svärson är fullt duglig såvida dottern/sonen deras är nöjd och glad.
Citera
2010-09-08, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Va dig själv bara, föräldrar är inte dumma.. man märker om någon försöker förmycket, och då blir det genast bara töntigt.

Vanlig respekt räcker långt.

Ok. Vara sig själv är liksom nummer ett. Men vad menar du med att försöka för mycket egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Garnaal
Nu kommer jag med ett ganska dassigt förstasvar, då jag varken är mor eller ens förälder med vuxna barn. Men är föräldrarna någorlunda vettigt funtade så kommer de anse att deras ev. svärson är fullt duglig såvida dottern/sonen deras är nöjd och glad.

Nej, det där låter ju fint men det fungerar inte så i verkligheten. Oftast tycker föräldrarna att ingen är bra nog för deras dotter. Så ÄR det.
Citera
2010-09-08, 19:34
Bannlyst
Jag vill gärna att han ska vara muslim, arab och har egen kebabhusvagn. Det är bäst för min dotter.
Citera
2010-09-08, 19:36
Medlem
Garnaals avatar
Citat:
Nej, det där låter ju fint men det fungerar inte så i verkligheten. Oftast tycker föräldrarna att ingen är bra nog för deras dotter. Så ÄR det.

I vissa verkligheter fungerar det onekligen så.

Om ingen är bra nog för dennes dotter, vad är det då för poäng med att ens försöka?
Citera
2010-09-08, 19:43
Medlem
smokingfoxs avatar
trevlig kille och vit måste han nästan vara även om han skulle vara trevlig skulle jag ha svårt för han.
Inget jag är stolt över men han skulle ha mycket svårt att komma in i mitt hus!
Men ett jobb skulle ju vara bra om han hade

Men kommer dröja ett tag innan jag måste oroa mig för det
Citera
2010-09-08, 19:57
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ok. Vara sig själv är liksom nummer ett. Men vad menar du med att försöka för mycket egentligen?

Ja, du ska tex. inte inbilla dom att du är förmögen om du inte är det... försök inte försköna din situation.

Mina svärföräldrar trode jag var förmögen när jag träffade dem första gångrna.. så var inte fallet.

Jag använde mig mycket av märkes skjortor och liknande kan nog vart därför... idag så pratar jag knapt med min svärmor... hon vart väl besviken...
Citera
2010-09-08, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Jag vill gärna att han ska vara muslim, arab och har egen kebabhusvagn. Det är bäst för min dotter.

Du skämtar va?
Citera
2010-09-08, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokingfox
trevlig kille och vit måste han nästan vara även om han skulle vara trevlig skulle jag ha svårt för han.
Inget jag är stolt över men han skulle ha mycket svårt att komma in i mitt hus!
Men ett jobb skulle ju vara bra om han hade

Men kommer dröja ett tag innan jag måste oroa mig för det

Sedärja!
Jag förstår ju att utan ett hyfsat jobb så är man rätt körd bland vanliga svenssons.

Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Ja, du ska tex. inte inbilla dom att du är förmögen om du inte är det... försök inte försköna din situation.

Mina svärföräldrar trode jag var förmögen när jag träffade dem första gångrna.. så var inte fallet.

Jag använde mig mycket av märkes skjortor och liknande kan nog vart därför... idag så pratar jag knapt med min svärmor... hon vart väl besviken...

Bra tips, lite tråkigt att du inte lyckades bibehålla fasaden.
Citera
2010-09-08, 23:43
Medlem
Insignificunts avatar
Exakt raka motsatsen till allt som du är, är i varje fall en bra början.
Citera
2010-09-09, 00:04
Medlem
Jag skulle nog säga det beror på föräldrarnas egen bakgrund hur de vill att svärsonen ska vara. Tyvärr finns det i samhället ofta ett förakt för folk som inte tillhör samma "samhällsklass" som man själv. Är mamman undersköterska och pappan lastbilschaufför kanske de (åtminstone till en början) inte känner sig helt bekväma med en svärson som är doktor i teknisk fysik, medan det i en akademikerfamilj inte "duger" med en svärson som är snickare, även om knappast alla bryr sig om sådana saker.

Samma sak med resten av sakerna du räknar upp... Jag tror att folk oftast har lättast att acceptera personer som är relativt lika dem själva. Är föräldrarna väldigt utåtriktade kan de kanske se det som konstigt med en kille som tittar ner i golvet och knappt vågar hälsa, har föräldrarna 30 miljoner på banken kan de eventuellt ha problem med en kille som lever på socialbidrag osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in