Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
12-05-02, 13:18
Medlem
TsopEs avatar
Är inte Skype centraliserat så du inte kan se den andras IP?
Citera
12-05-02, 13:18
Medlem
fiskpinnar21s avatar
http://skype-ip-finder.tk/

Här får du direkt reda på vilket IP ett visst användarnamn har på Skype...
Citat:
Ursprungligen postat av TsopE
Tydligen läcker ändå IP:adressen ut. Är väl nu när Microsoft köpt upp Skype som säkerheten blir skit de skulle ju bygga in teknik för avlyssna samtal och allt i Skype
Senast redigerad av fiskpinnar21 12-05-02 kl. 13:40.
Citera
12-05-02, 15:36
Medlem
kiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TsopE
Tydligen är samtal P2P för att inte överbelasta deras servrar för mycket, samma sak ska gälla för Facebook's videochatt.
Citera
12-05-10, 14:35
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomech
hej! kan man få fram en ip-adress genom ett mail? tex om jag skickar ett hotmail till någon kan dom se vart mailadressen är skapad osv? alltså få fram vem jag är? bara något jag suttit och funderat på, för datorer styr i stort sätt hela världen och då borde man ju kunna göra nästan vad som helst med dom... ??

Enligt min uppfattning går det bra att få fram IP via mail. Jag kollar själv ganska många mail och det är sällan som det inte fungerar.

Dessutom är inställningen från myndigheter och ISP-företag till att lämna ut användaren via IP-numret betydligt generösare i många länder jämfört med Sverige.
Citera
12-05-23, 22:37
Medlem
PangGurkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Enligt min uppfattning går det bra att få fram IP via mail. Jag kollar själv ganska många mail och det är sällan som det inte fungerar.

Dessutom är inställningen från myndigheter och ISP-företag till att lämna ut användaren via IP-numret betydligt generösare i många länder jämfört med Sverige.
Ip-adressen brukar stå i sidhuvudet på mailet de går få fram om man klickar på "source"... Sen kan du kolla upp vilken ISP de tillhör på http://www.ipcatcher.net/ eller http://whatismyipaddress.com/

därefter kör lite med social engineering med ISPen så kanske du skakar fram de...
Citera
12-06-16, 16:26
Medlem
Hej,

Så min router har loggat att någon försöker DDoSa mig och min fråga till er kunniga är om de går att få tag på vem som gör detta.. Den information jag har kunnat få tag på är väl att han gömmer sig genom IP-spoofing / Proxy / VPN.. Några ip-adresser kommer från USA, Ryssland, Sverige.. H*n/De har använt DHCP-ip från routern också som IP-spoof, hur de nu går till.. Måste H*n/De inte vara på nätverket då eller ha tillgång till de på något vis?

Postar loggen från routern - Länk

EDIT: Ta gärna bort mitt andra inlägg som blev hit flyttat för kan inte ta bort de själv eller editera de.
Citera
12-06-16, 17:03
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Consa
Hej,

Så min router har loggat att någon försöker DDoSa mig och min fråga till er kunniga är om de går att få tag på vem som gör detta.. Den information jag har kunnat få tag på är väl att han gömmer sig genom IP-spoofing / Proxy / VPN.. Några ip-adresser kommer från USA, Ryssland, Sverige.. H*n/De har använt DHCP-ip från routern också som IP-spoof, hur de nu går till.. Måste H*n/De inte vara på nätverket då eller ha tillgång till de på något vis?

Postar loggen från routern - Länk

EDIT: Ta gärna bort mitt andra inlägg som blev hit flyttat för kan inte ta bort de själv eller editera de.

Nej, mycket mer info än det du redan fått går inte att få tag i utan kunskapen
Citera
12-06-16, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, mycket mer info än det du redan fått går inte att få tag i utan kunskapen

Så går det att stoppa h*n/dem? Byta IP-adress eller liknande(Måste väl vara ända sättet.)? Har inte märkt något när de kommer till uppkopplingen. Allting går som vanligt, lika snabbt osv. De känns bara lite läskigt att någon försöker DoSa mig, speciellt när man inte vet vem de är och vad personen i fråga vill få utav detta(men är väl bara scriptkiddies som håller på med DoS)? Är ingen expert så ska inte prata så stort

Om någon tar illa upp för "scriptkiddie", sorry.

Det ända som har hänt är att när jag pratar på skype så stängs samtalet av fast de verkar ha varit på den andra personens sida och inte min.
Citera
12-06-17, 01:27
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Consa
Så går det att stoppa h*n/dem? Byta IP-adress eller liknande(Måste väl vara ända sättet.)? Har inte märkt något när de kommer till uppkopplingen. Allting går som vanligt, lika snabbt osv. De känns bara lite läskigt att någon försöker DoSa mig, speciellt när man inte vet vem de är och vad personen i fråga vill få utav detta(men är väl bara scriptkiddies som håller på med DoS)? Är ingen expert så ska inte prata så stort

Om någon tar illa upp för "scriptkiddie", sorry.

Det ända som har hänt är att när jag pratar på skype så stängs samtalet av fast de verkar ha varit på den andra personens sida och inte min.

Normalt sett kan man faktiskt skita i vilket. Det finns dagligen alltid någon som letar efter sårbarheter i andras system och så länge trafiken blockeras brukar det inte vara något problem. En gissning är nämligen att det du ser i dina loggar är portscanningar eller liknande.
Citera
12-06-17, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Normalt sett kan man faktiskt skita i vilket. Det finns dagligen alltid någon som letar efter sårbarheter i andras system och så länge trafiken blockeras brukar det inte vara något problem. En gissning är nämligen att det du ser i dina loggar är portscanningar eller liknande.

Ok, tackar!

Mvh Consa
Citera
12-06-20, 16:30
Medlem
Har på den senaste tiden varit aktiv med att köpa/sälja på blocket och nu har det uppstått lite problem.

Det är någon som skickar mail via blockets "mailkontakt" på annonserna, med mitt namn, mitt nummer och min mailadress. Det är väldigt otrevliga och även hetska mail, med mina uppgifter...

Jag har ip-adresserna där det är skickat ifrån (ja det är olika hela tiden), jag tror därför h*n sitter med ett mobiltbredband/mobil och skriver detta.

- 78.82.201.46
- 78.82.203.78
- 78.82.203.190

Jag har fått fram Göteborg/Borås som städer men är det någon som kan få det mer specifikt?

Polisanmälan ska göras snarast. Men jag tänkte om jag kunde besöka h*n innan för att få reda på vad fan detta är.
Citera
12-06-20, 16:56
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larss00n80
Polisanmälan ska göras snarast. Men jag tänkte om jag kunde besöka h*n innan för att få reda på vad fan detta är.
Läs tråden så ser du att det inte går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in