2012-03-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prkr
Någon som kan hjälpa mig att få reda på vem en snubbe är? Skicka pm så skickar jag telefonnumret och de ipnummer jag har som går till hans datorer (2st). Det skulle vara otroligt snällt, då jag är urkass på sådant här.

langa över äcklets nummer och ip så ska jag se om jag får fram nåt.
Citera
2012-03-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prkr
Någon som kan hjälpa mig att få reda på vem en snubbe är? Skicka pm så skickar jag telefonnumret och de ipnummer jag har som går till hans datorer (2st). Det skulle vara otroligt snällt, då jag är urkass på sådant här.
Två st ip-nummer kan väl inte gå till samma dator samtidigt?
Citera
2012-03-26, 15:53
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerash
Så mycket närmare än land kommer man inte med en IP adress om man inte har tillgång till ISPn's loggar.

De gånger jag kollat upp mina polares och släktingar runt om i landet har det alla gånger visat rätt län, ofta rätt stad också.
Citera
2012-03-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intarnet

Möjligt är det väll med flera nätverkskort, knappast troligt dock.
Citera
2012-03-26, 16:27
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intarnet

Det går alldeles utmärkt att koppla många ipadresser till samma dator utan att ha fler nätverkskort.
Citera
2012-03-26, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Det går alldeles utmärkt att koppla många ipadresser till samma dator utan att ha fler nätverkskort.

ja självklart är det så, ganska vanligt att man kör tex en smtp på ett ip & en http på ett annat... tänker inte längre än näsan räcker ibland
Citera
2012-03-26, 23:26
Medlem
Snälla är det någon som kan svara på mitt inlägg, jag måste få veta.
Citera
2012-04-21, 18:41
Medlem
Om man vill få tag vem som ägt en gammal websida

Hur bör man gå till väga då?

Kan tillägga att sidan ifråga troligtvis lades ner för en massa år sen så den verkar inte vara kvar i några databaser vad jag hittat(Internet Archive mm.), nån som har några ideér?
Citera
2012-04-21, 18:57
Medlem
christerys avatar
Månne det inte finns historik på IP adresserna, typ whois men med historik.
Har inte testat själv, men det kan vara ett uppslag.
Citera
2012-04-21, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apjavel
Hur bör man gå till väga då?

Kan tillägga att sidan ifråga troligtvis lades ner för en massa år sen så den verkar inte vara kvar i några databaser vad jag hittat(Internet Archive mm.), nån som har några ideér?
whois är ditt bästa steg 1. Har du tur står det kontaktuppgifter till personen som äger domänen(i form av epost eller till och med namn/företagsnamn).
Citera
2012-04-23, 00:07
Medlem
Lyckades få tag i ett mobilnummer som står reggat på ett företag i Stockholm. Slängde iväg ett mail precis, se om vi får nått svar. Tack som fan! .)
Citera
2012-05-02, 13:11
Medlem
Fråga om att hitta IP/DDOS.

Tja!

Jag antar att det finns folk här som sysslar med att d-dosa/pinga folk och sänka deras internet så tänkte jag fråga lite efter tips här Finns ju lite hemsidor där man kan betala för att använda deras tjänster och på så vis kunna pinga andra. Jag har provat en sida och där har det funkat bra, jag har fått mina vänners IP-adresser och provat d-dosa" dem och det funkade. Deras internet dog i 60-120sekunder.

Nu har jag en annan fråga, hur gör man om man vill sänka små hemsidor? I rutan där man skriver ip-adressen så ska man skriva hemsidans adress då eller hur fungerar det? Och vilken port/d-dos typ fungerar bäst?

Sen undrar jag även om man vill pinga en bot som hostar en spel-server, hur kan man hitta IP-adressen till den boten(kan tillägga att det handlar om ett bot i WC3)? Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in