2007-10-10, 19:39
Medlem
kanske lite knark gustavkuken ville köpa o då e de inte så lätt att polisanmäla
Citera
2007-10-10, 22:15
Medlem
Van_de_Moozes avatar
Hackad

Hänt mig nåt märkligt.

Efter en del tjafs med en snubbe på ett annat forum kan jag inte längre logga in via denna dator.

När jag går in via min genväg eller genom att skriva in adreesen får jag svaret "bad request"

Your browser send a request that this server cant understand.
Size of a requested header field exceeds server limit.

Därefter står det cockie och en sanslös lång rad med tecken.

Vad har hänt? Jag kan logga in från alla andra datorer.
Citera
2007-11-03, 06:39
Medlem
Lazy_Voids avatar
Hej och hå, Bra trådar bumpar på!
Citera
2007-11-18, 14:54
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Om jag vill ta reda på ett Ip utifrån vad någon skrivit ett kommentarfält till ett blogginlägg. Kan jag göra det då? När man kikar på källkoden står det inget ip-nummer på inläggen, men det måste väl gå att kolla. Orkar inte kontakta dem som har hand om sidan...
Citera
2007-11-18, 14:59
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
Om jag vill ta reda på ett Ip utifrån vad någon skrivit ett kommentarfält till ett blogginlägg. Kan jag göra det då? När man kikar på källkoden står det inget ip-nummer på inläggen, men det måste väl gå att kolla. Orkar inte kontakta dem som har hand om sidan...

Är du inte moderator så kommer du inte få ipadressen förutsatt att du inte hackar bloggen. Så nej du får nog ta och hitta orken till att kontakta dem, inte för du lär lyckas och ändå inte kan göra något med ipadressen du får ut.
Citera
2007-11-18, 15:10
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Är du inte moderator så kommer du inte få ipadressen förutsatt att du inte hackar bloggen. Så nej du får nog ta och hitta orken till att kontakta dem, inte för du lär lyckas och ändå inte kan göra något med ipadressen du får ut.

jag har en admin-login och väljer själv vilka inlägg som publiceras.. Jag har också tillgång till källkoden. Det är inte mig det gäller dock, utan en vän som tidigare blivit trackaserad och som nu börjat bli det igen. Det är inte tillräckligt för att anmäla ÄN, men det är fortfarande så att min vän tar väldigt illa upp
Citera
2007-11-18, 15:19
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
jag har en admin-login och väljer själv vilka inlägg som publiceras.. Jag har också tillgång till källkoden. Det är inte mig det gäller dock, utan en vän som tidigare blivit trackaserad och som nu börjat bli det igen. Det är inte tillräckligt för att anmäla ÄN, men det är fortfarande så att min vän tar väldigt illa upp

Har du admin-rättigheter brukar man kunna se vem som publicerat / postad diverse inlägg förutsatt att det inte är ett skitsystem man använder sig av. Annars släng upp en bild och logga varje gång den laddas. Jämnför sen mot när han postade så har du hans ip, förutsatt att han inte kör proxy.
Citera
2007-11-18, 15:21
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Har du admin-rättigheter brukar man kunna se vem som publicerat / postad diverse inlägg förutsatt att det inte är ett skitsystem man använder sig av. Annars släng upp en bild och logga varje gång den laddas. Jämnför sen mot när han postade så har du hans ip, förutsatt att han inte kör proxy.

oj.. Hur funkar det? Är det en vanlig bild? Har bilder kopplade till inlägget...
Citera
2007-11-18, 15:45
Medlem
Rans avatar
Hm, med tanke på att de flesta av de hemsidor som brukar kolla upp geografisk position närapå alltid får rätt om min bostadsort så måste det ju finnas väldigt mycket bättre sätt att kolla upp sånt än de adresser ni länkat till. De ger helt fel adress på mitt IP.
Citera
2007-11-18, 15:49
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Citat:
oj.. Hur funkar det? Är det en vanlig bild? Har bilder kopplade till inlägget...

Bloggtoppen har ju en liten html-kod man lägger till så att man kan räkna unika besökare. Finns det något likadant för att registrera ip?
Citera
2007-11-18, 16:02
Bannlyst
Ladda ner programet Active Whois, mycket bra program.
Citera
2007-11-18, 16:12
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitlervarbra
Ladda ner programet Active Whois, mycket bra program.

inte riktigt det jag var ute efter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in