Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-11, 21:34
  #13
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Dom fanns ett kort tag bara, Sedan kom Odium som dock bara och mycket tyvärr släppte en skiva bara, men denna tråd borde ju ligga på

http://www.flashback.org/showthread.php?t=436099

Jo att dom bara fanns ett kort tag är jag med på. Tråkigt då jag tyckte dom var skitbra :P Är manad att hålla med dig där, det är väldigt mycket tyvär att Odium bara släppte en skiva. =/ Dom var djävulskt bra dom med.

Aj fan, den missade jag helt. Lessen för det, sökte på Odium men hittade inget om dom så jag startade en ny. Skulle kollat lite noggrannare =/
Citera
2007-12-11, 21:37
  #14
Medlem
Somalia Kickers är samma band som Brigad Wotan.

Anledningen till att dom kort kallade sig för / kallades för Somalia Kickers var för att en av bandmedlemmarna misshandlade en neger.
Citera
2007-12-11, 21:41
  #15
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
Somalia Kickers är samma band som Brigad Wotan.

Anledningen till att dom kort kallade sig för / kallades för Somalia Kickers var för att en av bandmedlemmarna misshandlade en neger.

Ofan är det samma band? Hade jag ingen aning om och skulle aldrig kunnat gissa mig till. Det låter ju inte särskilt likt så. Men tack så mycket för upplysningen
Citera
2007-12-12, 10:19
  #16
Medlem
http://sv.metapedia.org/wiki/Brigad_Wotan förklarar det mesta.
Typiskt 90-tal skin musik
Citera
2007-12-12, 10:29
  #17
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
Somalia Kickers är samma band som Brigad Wotan.

Anledningen till att dom kort kallade sig för / kallades för Somalia Kickers var för att en av bandmedlemmarna misshandlade en neger.


Ja du har helt rätt, Elsas sång med Wotan e ju fan odödlig, men som sagt så kom Odium ur askan av allt detta
Citera
2008-12-25, 00:56
  #18
Medlem
Tönten112s avatar
Brigad Wotan var innan de spelade WP, ett punkband vid namn Brutal Personal.
Citera
2008-12-25, 02:19
  #19
Medlem
Zwerchstands avatar
Ny tråd Somalia Kickers fogad till gammal Brigad Wotan.

/Moderator
Citera
2008-12-25, 03:21
  #20
Medlem
Forums_hornys avatar
Elsas sång minns jag som den enda WP låt jag kan lyssna på.. Den är så jävla bra på nåt sätt.
Citera
2014-12-03, 16:09
  #21
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Drog igång Nationellt självförsvar, men inte är det så spännande, fast inte lika dåligt som mycket annat nazi-trallpunk.

Jag läste en intervju för några år sen med Arnes Plasthjärna/Brutal Personal och blev lite nyfiken på vad Micke Swahn gör idag. Är han fortfarande straight edge?
Citera
2015-02-07, 02:41
  #22
Medlem
Vad gör Micke idag och är det han som sjunger i Brigad Wotan? Nyfiken på detta band. Vad gör dom idag? Är dom fortfarande nationella? Finns det ingen här från Trollhättan som sitter på lite info?

Hade kontakt med nån Åberg för en tid sen som påstod sig varit medlem i Brutal Personal, dvs tidiga BW.

Finns det nån koppling till Ölhävers förresten? Dom är väl också från Trollhättan?
Citera
2017-10-19, 02:07
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykter2015
Vad gör Micke idag och är det han som sjunger i Brigad Wotan? Nyfiken på detta band. Vad gör dom idag? Är dom fortfarande nationella? Finns det ingen här från Trollhättan som sitter på lite info?

Hade kontakt med nån Åberg för en tid sen som påstod sig varit medlem i Brutal Personal, dvs tidiga BW.

Finns det nån koppling till Ölhävers förresten? Dom är väl också från Trollhättan?


Vet någon?
Citera
2022-02-21, 15:32
  #24
Medlem
Vaerulvs avatar
Brigad Wotan i sin nationella skepnad har alltid bara hetat Brigad Wotan. Namnet Somalia Kickers var bara en pseudonym som Last Resort Records lade till med då de inkluderade 3 av bandets demolåtar – som inte passade in på bandets i övrigt seriösa politiska förhållningssätt – på samlingsalbumet Swedish Skins.

Deras första sångare – som också var den medlem som hoppade jämfota på den somaliska flyktingens huvud – var f.ö. Andreas Johansson A.K.A. Morot som nu avtjänar ett 16-årigt fängelsestraff för mordet på Ida Fässberg i Trollhättan. Mig veterligen så cirkulerar det dock inga inspelningar med Andreas på sång.

Mikael Swahn var bandets Primus Motor och hade innan B.W. varit aktiv i punkband som Arnes Plasthjärna, Brutal Personal, Androgyn Hämnd med flera. Han lade även trumspåren på Sunitas platta Svensk Frihetskamp (han kör t.o.m. Blastbeats i ett stycke). Under 90-talet så var han aktiv som lokal ordförande för SD sant i kretsarna runt Nysvenska Rörelsen. Utöver detta så drev han i rätt många år bolaget Brutal Tapes som släppte olika punk-kassetter (och kanske någon CD-skiva mot slutet).

B.W. har i alla fall släppt följande:

1. Demo (MC) 1993. (9 låtar).

2. Sverige i brand (mini-CD) 1994. (6 låtar).

3. Nordland II (komp) 1994. (3 låtar).

4. Nationellt självförsvar (full-CD) 1996. 15 låtar.

5. Nordic Skins (komp) 1997. 5 låtar.

+ Swedish Skins (komp) 1995. 3 låtar. Under namnet Somalia Kickers.

B.W. var / är f.ö. mycket bra musiker, även om den självvalda kvaliteten på produktionerna inte var så bra (de ville ha en punkig ljudbild).
__________________
Senast redigerad av Vaerulv 2022-02-21 kl. 15:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback