2004-07-19, 20:13
Medlem
Allfaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
allt förakt speglar sig på något ssätt i en själv, ett folkförakt brukar således egentligen handla om självhat.
antagligen har du haft riktigt dåliga erfarenheter av människor, och dessa har förmörkat din syn, och gjort dig enögd.
jag kan garantera dig, att alla som valt "hatets" väg, förr eller senare har kommit till en brytpunkt där man frågat sig varför i helvete man varit så bitter på livet.

jag tror det handar om ett psykologiskt fenomen, du har anammat ett extremt synsätt (av vilket motpolerna är: det är jag som är fel, det är världen som är fel)
världen är inte särskilt skruvad, inte när man ser tillbaka i tiden. med den jämförelsen kan man då dra en röd tråd genom hela historien och konstatera att den alltid varit "sjuk"
det är helt enkelt ett försvarssystem, istället för att ta itu med de svåra bitarna som finns inom dig själv, förbannar du omvärlden.

nu svävade jag kanske iväg lite OT

Du är inte den första som sagt det, heh! Du nämner dåliga erfarenheter med människor, det stämmer och det har för längesedan fått mig att fundera över hur människan funkar, falska individer som enbart är ute efter materiell lycka och inte räds för att hugga någon i ryggen på vägen. Det är äcklande, och jag har valt att stå utanför denna hord vars mentalitet jag tilllägnar ett skratt, likaså spyor och piss.
Citera
2004-07-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allfader
Du är inte den första som sagt det, heh! Du nämner dåliga erfarenheter med människor, det stämmer och det har för längesedan fått mig att fundera över hur människan funkar, falska individer som enbart är ute efter materiell lycka och inte räds för att hugga någon i ryggen på vägen. Det är äcklande, och jag har valt att stå utanför denna hord vars mentalitet jag tilllägnar ett skratt, likaså spyor och piss.

men det är det jag menar, du drar hela mänskligheten över en väldigt stor kam
Citera
2004-07-19, 22:37
Medlem
nakna tjejer, alla skitsnygga, ingen över 20 år som går omkring överallt och är allmänt kåta.
Citera
2004-07-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowl
nakna tjejer, alla skitsnygga, ingen över 20 år som går omkring överallt och är allmänt kåta.

skulle du inte önska dig en stor kuk också? och att glidmedel ersatte saltvattnet i haven?
Citera
2004-07-19, 23:21
Medlem
tack för frågan men det räcker bra med brudarna
Citera
2004-07-19, 23:37
Medlem
L0darens avatar
realistisk: Utopier är inte realistiska. Skulle dock vilja se ett liberalt styre i USA som påverkade resten av världen i samma riktning, genom fredliga medel

Orealistisk: Jag med en stor spira i handen, styrandes över Jorden(och Mars där vi har en koloni). Jag har jämt en kvinna som ligger på alla 4 redo att tillfredställa mitt minsta nyck. Politken sköter mina tjänare så jag kan spendera dagarna hur jag vill. Jag har ett helt örike för mig själv och alla älskar mig för att jag är så snygg och duktig i sängen

Och så levde dom lyck....
Citera
2004-07-20, 05:55
Medlem
Nemesis1s avatar
Min drömvärld är en värld där datorer inte jävlas med en hela tiden, men det där var lite för mycket önskat... Så bra kan inte ett orealistiskt utopiskt paradis vara...
Citera
2004-07-20, 20:39
Medlem
Min drömvärld hade varit en värld som såg ut ungefär som den i Wheel of Time. Komunikationerna är dåliga och så alla sitter tillsammans på pubben och pratar om vaf som kanske händer. Detta får de reda på av handelsmän som reser världen över och äventyrar, jag skulle naturligt vis vara en av dem.

Fast det ska nog inte finnas några sjukdommar då jag finner detta jobbigt och frånstötande
Citera
2004-07-22, 00:57
Medlem
Ett Samhälle där man aldrig behöver känna rädsla, inga fördomar eller förutfattade meningar. Där alla har samma möjligheter att kunna utveckla sig själva och nå så långt som den själv vill. Vad det är för poliktiskt styre är mindre viktigt, bara det fungerar.
Citera
2004-07-29, 17:37
Medlem
Byggare_buses avatar
I min dröm värld ser staten till att alla får heroin och mår bra hela tiden. Arnold Schwarzenegger regerar och män som inte lyfter vikter straffas.
Alla forskare ska jobba med AAS och droger för att göra allt så säkert som möjligt. Självklart så ska brudarna vara nakna och vädret fint.

(Tänk på att detta bara är oseriösa tankar, så ingen behöver ta illa upp och tala om för mig hur störd jag är)
Citera
2004-07-29, 20:13
Medlem
egentligen är världen perfekt som den är..om man väljer att se det så..
Citera
2004-08-03, 01:29
Medlem
Alladins avatar
Världen skulle vara lite som en Hollywoodfilm, allt slutar alltid lyckligt.
Sen skulle landskapet vara som i målningar av Edens Lustgård, avund skulle inte finnas. För de flesta skulle vara lyckliga som dom var.
Köns- och rasdiskriminering eller ngn slags rasism skulle inte finnas för den delen.
Mat skulle finnas till alla och människan skulle ha tillgång till teknologi som inte skadade miljö eller liknande.

Mao. Ingen ondska, alla lyckliga, värld som hollywood, natur som eden... är inte detta vad alla hade önskat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in