2010-09-08, 10:31
Medlem
Ja som titeln säger: Gigabyte försvinner dag efter dag på min C: disk som ligger på 106 gb. För varje dag försvinner något gb även fall jag inte tankar något eller liknande.

Markerar jag min "Användare" mapp på C ala SYSTEM>Användare>Niklas och kollar egenskaper på den mappen står det att storleken är 61gb på innehållet i den mappen, men går man in i mappen och markerar allt och kollar egenskaper så står det att storleken är 3.91 gb. Fattar nada av det här. Har hållt på att försvinna gb i kanske 2 månader nu, hade först 60gb ledigt nu är det nere på 1 gb ledigt på C: utan att jag har tankat något eller installerat massa grejer.

Någon som har något vettig gissning på vad det kan vara för skit? By the way har scannat för virus, malware och allt möjligt. Inte hittat något alls.

Please help! =)
Citera
2010-09-08, 10:32
Medlem
bzeros avatar
Fixa http://w3.win.tue.nl/nl/onderzoek/on.../sequoiaview// Sequoia View, tycker det är rätt bra för att kolla vilka filer som tar upp mycket utrymme på disken. Sen kanske filerna i din hemmapp är dolda eller systemfiler så de inte syns..
Citera
2010-09-08, 10:40
Medlem
Har by the way Vista 64, just throwing it out there.
Senast redigerad av Todeon 2010-09-08 kl. 10:43.
Citera
2010-09-08, 11:26
Citat:
Ursprungligen postat av Todeon
Har by the way Vista 64, just throwing it out there.
Som ovan nämnde, dolda filer. Kan inte vara som så att temp-filerna lägger sig där, men i väldigt stor mängd?
Citera
2010-09-08, 12:02
Medlem
bleaFs avatar
Var likadant för mig i vista x64, för mig var det systemåterställningen som knepa, men när jag stängde av så att den inte skulle göra automatiska återställningspunkter så löste det sig.

Nu har jag dock själv problem på datorn och har ingen återställningspunkt att spola tillbaka datorn till så man får ju inte glömma göra nån återställningspunkt lite då och då om man disablear det
Citera
2010-09-08, 12:31
Medlem
qrizzes avatar
Hade en bekant som hade samma problem. Problemet var så att det skapades en massa temp-filer ifrån windows live messenger.

Ligger i c:/user/användare/appdata/local/microsoft/ har jag för mig

Du kan ex radera innehållet i Messenger, Windows Live Contacts osv.

Kan ej ge exakt genvägar och vilka mappar det är då jag sitter på en mac.
Citera
2010-09-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Hade en bekant som hade samma problem. Problemet var så att det skapades en massa temp-filer ifrån windows live messenger.

Ligger i c:/user/användare/appdata/local/microsoft/ har jag för mig

Du kan ex radera innehållet i Messenger, Windows Live Contacts osv.

Kan ej ge exakt genvägar och vilka mappar det är då jag sitter på en mac.

Tack för alla tips! Det var exakt det som var problemet, temp-filer från windows live messenger. Lurigt det där! Fixat nu dock. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in