2010-09-07, 22:42
Medlem
Vilken som helst plats med lite folk inom en 200-300km radie.
Citera
2010-09-07, 22:43
Medlem
WhoFortyTwos avatar
En atomdriven ubåt någonstans i världshaven borde väll vara ganska säkert så länge man har mat
Citera
2010-09-07, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ärligt?! Den mest attraktiva och logiska punkten för alla antikapitalister att anfalla först?

men det rätar upp sig när det också är den byggnad med mest försvar.
Citera
2010-09-07, 22:44
Medlem
LordMacleods avatar
NORAD, det amerikanska luftförsvarets operationscentrum i Cheyenne Mountains, är byggt för att tåla allt – även en träff av en atombomb. NORAD ligger 600 meter inne i ett berg, och alla avdelningar omges av stålnät och står på enorma fjädrar, så att eventuella skakningar från naturkatastrofer eller bombnedslag inte kan påverka dem. NORAD har sin egen ström- och vattenförsörjning, och luften renas från alla orenheter, innan den släpps in till dem som arbetar på platsen.
Citera
2010-09-07, 22:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cork
men det rätar upp sig när det också är den byggnad med mest försvar.
If you say so, men jag skulle aldrig barrikadera mig på den plats som alla vill förstöra först, kosta vad det kosta vill.
Citera
2010-09-07, 22:51
Medlem
David_Villas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordMacleod
NORAD, det amerikanska luftförsvarets operationscentrum i Cheyenne Mountains, är byggt för att tåla allt – även en träff av en atombomb. NORAD ligger 600 meter inne i ett berg, och alla avdelningar omges av stålnät och står på enorma fjädrar, så att eventuella skakningar från naturkatastrofer eller bombnedslag inte kan påverka dem. NORAD har sin egen ström- och vattenförsörjning, och luften renas från alla orenheter, innan den släpps in till dem som arbetar på platsen.

Låter intressant, men vilka är det som får komma in dit ifall ett kärnvapenkrig bryter ut? Bara högsta hönsen eller?
Citera
2010-09-07, 22:54
Medlem
Citat:

håller med villa väldigt intressant ställe. men tvivlar på att det finns mycket mer fakta om det då det verkar rätt hemligt ändå.
Citera
2010-09-07, 23:00
Medlem
LordMacleods avatar
http://www.norad.mil/
Citera
2010-09-07, 23:06
Medlem
Loathes avatar
Citat:
http://www.norad.mil/

Är det inte där Stargate SG-1 utspelar sig ?

OnT: Bygg en bunker i Australian Outback, totalöde. Se upp för ormar bara
Citera
2010-09-07, 23:20
Medlem
Dr.hankeys avatar
nån grotta i Tora bora skulle kunna vara ganska så öde.

Annars skulle jag rösta på någon bergstopp, glöm ej tält och spritkök bara.
Citera
2010-09-07, 23:24
Bannlyst
Citat:
I händelse av kärnvapenkrig så skulle säkert NORAD få många kärnvapen på sig. De skulle säkert klara en direktträff av någonting i samma storlek som hiroshima bomben, men knappast moderna kärnvapen. Och man fäller knappast bara ett, säkerligen tiotals. Därför skulle jag inte vilja vara där. Men vi skall inte glömma att USA har bäst missilförsvar av alla kärnvapenstater, och jag tror att man skulle klara sig ganska bra i USA i ett sådant krig. Följderna av ett fullskaligt kärnvapenkrig vore troligen slutet för mänskligheten, men jag är ingen kärnvapenmotståndare, jag anser att de har räddat många liv i sin roll som avskräckande vapen, så att man tänker efter lite innan man bombar "grannen".

Edit: Ett mellanslag för mycket.
Senast redigerad av IWBR 2010-09-07 kl. 23:29.
Citera
2010-09-07, 23:49
Medlem
Oddballs avatar
Ön Pitcairn. Långt ifrån troliga mål för allt från zombies till tokiga veganer som fått köttrester på tofun samt även kärnvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in