Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Tja,nu har jag bara varit i Kiruna en gång i samband med en kebnekaise resa. Måste vara grymt att ha så nära till sådan fin natur! Men trots att jag är uppväxt utanför en norrländsk kuststad så blev jag helt galen på myggen och knotten inne i staden?! Hur stå man ut? Jag trodde helt seriöst jag skulle dö av blodbrist när som helst

Man lär sig leva med myggen, inne i centrum brukar det inte finnas mygg btw!
Citat:
Ursprungligen postat av karusellen
Har ni några mäktiga hjullastare där?
Dom största som finns på marknaden från Volvo, L350F osv.. Sen finns det även stora truckar. Men vill man ha riktigt mäktiga maskiner ska man prata Aitik utanför gällivare, dom har världens största CAT maskiner.
Citat:
Ursprungligen postat av johnny79
hur mycket av staden ska dom flytta på?
Ingenting är väl klart ännu, dom bråkar väl fortfarande åt vilket håll man ska flytta
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Är Ulrik Ameen fortfarande engagerad till LKAB? Han fick ju sluta efter en incident i Chicago år 2000.
Har ingen aning om vem det där är om jag ska vara ärlig.
Edit: googlade namnet och visst har jag hört historier, men hurvida han fortfarande har band till LKAB vet jag ingenting om. Började själv jobba år 2003 åt LKAB.
Citat:
Ursprungligen postat av pomperipossa200
Va ligger lönen på?

före och efter skatt

Beror helt på var du jobbar, jag har ungefär 26.000 kr + tillägg, skift. Drar ut 20k+ varje månad.
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Jag tillverkar filter dukar till er, som ni använder när ni filtrerar bort damm eller något LKAB dukar

vit väv.
Trevligt.
Citat:
Ursprungligen postat av zerbor
behövs det folk? vilka positioner? vad för erfarenhet kräver dem? bra schema och lön?
Just nu är det väl inte så många jobb som LKAB söker,
http://lkab.com/?openform&id=3BDA
Men firmorna som finns behöver väl alltid personal. Går riktigt bra just nu, har du lastbilskort, grävmaskin/traktor lär du ha jobb på en gång.
Finns 7-skift (jobba 7, ledig 7) om du kör lastbil/traktor underjord. Lönen är väldigt bra, har hört att många firmor ger riktigt bra betalt (bättre än LKAB) Bergteamet 40k+ /månad. Men det är ingenting jag kan styrka då jag bara hört det.
Citat:
Ursprungligen postat av pangkaka
Och vad arbetar du med ?
Ingenting jag vill svara på i dagsläget.