2010-09-07, 21:06
Bannlyst
Det finns en del bitterfittor med nedsatt syn i den här tråden minsann. Det blir jävligt rörigt när folk påpekar samma saker hela tiden utan att ens läsa första inlägget, fortfarande någon som tror att TS bor i hyresrätt?

OT: Musik ska det lyssnas på högt, det ska kännas att man hör musik. Samma sak med film, det ska tittas på en stor skärm inte en liten. Rent generellt. Moral och hänsyn-snackat kan ni mala i munnen på varandra väldigt bra, lämnar det till er.
Citera
2010-09-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr YMCA
Samtidigt påstår du dig vara musikalisk finsmakare?

Förstår inte vad det här har med saken att göra, men jag äger även en riktig stereo. Den använder jag dock mycket sällan. Den är inte kopplad till datorn där jag lyssnar mest.
Citera
2010-09-07, 21:22
Medlem
Mr YMCAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Förstår inte vad det här har med saken att göra, men jag äger även en riktig stereo. Den använder jag dock mycket sällan. Den är inte kopplad till datorn där jag lyssnar mest.
Men när du spelar så högt som möjligt för att kunna njuta använder du stereon? Din historia läcker som ett såll.
Citera
2010-09-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miniminion
Det finns en del bitterfittor med nedsatt syn i den här tråden minsann. Det blir jävligt rörigt när folk påpekar samma saker hela tiden utan att ens läsa första inlägget, fortfarande någon som tror att TS bor i hyresrätt?

OT: Musik ska det lyssnas på högt, det ska kännas att man hör musik. Samma sak med film, det ska tittas på en stor skärm inte en liten. Rent generellt. Moral och hänsyn-snackat kan ni mala i munnen på varandra väldigt bra, lämnar det till er.

Musik är inte något som du kan prestera med högtalare och el. Äkta musik kommer ur akustiska instrument av varierande sorter. Elektriskt producerad musik är vulgärt tinnitusframkallande idiotbeteende som har väldigt lite med äkta musikaliska harmonier att göra. Det är iofs väldigt skoj att iakttaga diverse apklaner "digga" när man spelar elgitarr eller liknande men det har absolut ingenting med musik att göra.
Citera
2010-09-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr YMCA
Men när du spelar så högt som möjligt för att kunna njuta använder du stereon? Din historia läcker som ett såll.

Min riktiga stereo använder jag mycket mer sällan än mina datorhögtalare. Sen är du ju dum i huvudet som inte verkar tro att det finns riktigt BRA datorhögtalare med.
Citera
2010-09-07, 21:28
Medlem
BaruchG.s avatar
Du har inte funderat på att skaffa hörlurar?
Det vore ju annars en utmärkt lösning på både ditt, din morsas och dina grannars problem.
Citera
2010-09-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaruchG.
Du har inte funderat på att skaffa hörlurar?
Det vore ju annars en utmärkt lösning på både ditt, din morsas och dina grannars problem.

Ja du, samt 20 andra i tråden kan ju försöka läsa i alla fall första sidan i tråden.
Citera
2010-09-07, 21:45
Medlem
Elfrides avatar
Såna som ts gör livet lite svårare att uppskatta.
Citera
2010-09-07, 21:46
Medlem
BaruchG.s avatar
Citat:
Alla förstår väl sig inte på fascinationen med hög musik. Det finns en anledning varför musik KAN spelas högt och varför folk strävar efter det bästa ljudet som möjligt.

Allt dynamik och känsla försvinner i hörlurar. Jag har ett par riktigt bra men det blir inte samma känsla över huvud taget. Musik är min passion och att sitta och lyssna på riktigt hög musik 1-2 timmar är det bästa jag vet. Det finns inget som tillsfreder mig mer.

Då får du väl ljudisolera ditt rum.
Eller - ännu bättre - flytta till Härjedalen.
Med en dryg kvadratkilometer per innevånare borde du väl kunna hitta ett ställe där du inte stör andra.
Citera
2010-09-07, 21:52
Bannlyst
Det spelar nog ingen roll hur mycket åsikter ts får höra (om han ens läst?), då han verkar ha bestämt sig för att vidhålla sin skitiga attityd och vägra ändra på sitt barnsliga beteende. Man får bara hoppas att grannen inte är en lika stor pussy som honom, utan faktiskt går ihop med de andra grannarna för att vidta åtgärder mot metalbögen.
Citera
2010-09-07, 22:09
Medlem
evilones avatar
Citat:
Det är inte musikstilen de gnäller på. Första gången de var uppe sa de att de själv älskar Metallica och Queen (vilka jag lyssnar mest på).

Jag blir så jävla förbannad på alla fittor i tråden som säger att jag inte respekterar mina grannar. Jag har inte sagt att jag ska fortsätta spela musik, utan jag ventar över hur förbannad jag blir över hur töntig mannen verkar vara.

Och för er som FORTFARANDE verkar tro att jag dånar dygnet runt och tror mig ha rätt till detta, NEJ, jag spelar MAX två timmar om dagen. Och då är det verkligen ett MAX. Så ofta händer väldigt sällan.

De har inte rätt att kräva att jag ska sluta spela musik helt. Ni är ju verkligen dumma i huvudet ni som tror det. Sen läser ni fortfarande bara 10% av det jag skriver. Jävlar vad efterblivna ni är.

nej men om du spelar sa att de inte hor sa kan de inte klaga heller
Citera
2010-09-07, 22:21
Medlem
Har inga här varit utsatta för knäppa grannar?

För mig är det självklart att man får "leva" i sin lägenhet, spelar min granne musik högt så det hörs in på dagen. Ja då får jag själv sätta på radion/musik eller nåt. Det behövs inte mycket för att överrösta ett "dunk-dunk-dunk".

Det finns ingen hyresvärd som hävdar att man inte får störa sina grannar normal dags- kvällstid. och då pratar jag inte om mega-fester varje kväll utan musik/film/dataspel på normal ungdomsnivå (inte så väggarna skakar)

Ingen som inte läst att han faktiskt spelat musik i sin lägenhet i nio år utan klagomål?
Det mest troliga är att hans nya grannar är gamla husägare som inte haft störande grannar, eller haft nåt störande ljud alls i sitt hus. Det blir en chock för en sådan - om de inte inser hur det är att leva i lägenhet.

Gå till grannen säg till att de ska komma och säga till när du stör, inte efteråt. Du kanske lär dig deras smärt-nivå då.

Men om du tycker att deras inställning är "inte höra nåt alls" och de knackar på konstant så ska du anmäla dem till er styrelse.

Jag hade en sådan granne, det var skittrist och det var inte kul att bo.
Och vi pratat med hyresvärden innan grannen gjorde det - och de var på vår sida - vi bestämde oss dock för att flytta.
Efteråt så fick vi höra från andra grannar att vår gnäll-kärring gnällt över precis allt och alla i kvarteret...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in