2010-09-07, 04:13
Medlem
Jag bor fortfarande hemma, halvt. Jag har en egen del i en stor lägenhet som jag delar med min mor. (Och betalar hyra osv.)

Jag spelar väldigt hög musik ibland, visst gör jag det. Men jag har bott här i 9 år och grannarna klagar inte. Förrän ett nyinflyttat kristet par mittemot. De kom över för drygt två månader sen och var helt skakiga (nervösa/rädda) och bad mig sänka volymen lite ibland då de pluggar hemma.

Sagt och gjort, men sen började jag successivt höja lite igen. Det vi kom överens om var att om jag spelade för högt skulle de ringa på och säga det på en gång, alternativt ge mej en "testperiod" på två veckor och sedan höra av sig om dom tycker det blivit bättre.

Nu idag kommer jag hem från stan, och den jävla mannen har hoppat på min morsa och varit fly förbannad och sagt att jag inte får spela någon musik ALLS mer. VA?

För det första blir jag så jävla förbannad för att jävlen inte vågar säga till källan direkt, det vill säga MIG. Han har mött mig i trappen många jävla gånger senaste veckorna men bara gett mig ett leende och ett hej. Inte fan har han sagt något så jag trodde allt var lugnt.

Nu idag börjar han skälla på min mor och säger att jag ska sluta spela musik helt, för att dom tolererar inte mer. Borde de inte kommit TIDIGARE och sagt det? Det vi sa sist var "Jag ska tänka på det. Säg till när ni träffar mig om det inte blivit bättre."

Och de har inte sagt ett jävla skit. Sen hittade han på en massa skit om att hans fru blir psykiskt knäckt av min musik. Vad i helvete är det för jävla mes till man hon har hittat. Han påstod tydligen att hon varit psykiskt knäckt i 1.5 år, men inte vågar jävlen komma förrän NU och kräva att jag slutar spela helt och hållet?

Fan jag blev så jävla förbannad förut att jag var jävligt nära att gå rakt över till grannjävlen och skrika lite på honom. Men det lär ju inte hjälpa. Helvete!! Kan han inte gå till MIG istället, och i TID kanske???? Jävla mes! Vad ska jag göra!?

Bor i en bostadsrätt förresten.
Citera
2010-09-07, 04:45
Medlem
Tsorovans avatar
Snacka med snubben och be honom lämna din morsa utanför. Om han vill något kan han ta det med dig eller hur? Riktigt fegt av honom att inte säga nåt när ni mötts i trappen.
Om de ska plugga så kan du tipsa om att det är tyst på biblioteket så de kan väl dra dit istället om de inte klarar av lite musik, för det är väl inte på nätterna du spelar högt om jag förstod saken rätt.
Ingen aning vad reglerna säger men brukar väl vara att det det ska vara tyst efter 21-22 nångång.
Citera
2010-09-07, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsorovan
Snacka med snubben och be honom lämna din morsa utanför. Om han vill något kan han ta det med dig eller hur? Riktigt fegt av honom att inte säga nåt när ni mötts i trappen.
Om de ska plugga så kan du tipsa om att det är tyst på biblioteket så de kan väl dra dit istället om de inte klarar av lite musik, för det är väl inte på nätterna du spelar högt om jag förstod saken rätt.
Ingen aning vad reglerna säger men brukar väl vara att det det ska vara tyst efter 21-22 nångång.

Ja, jag ska nog snacka med honom om det.

Nä jag spelar endast hög musik mellan 11.00 och 19.00, ibland runt 20.00

När jag spelar högt så att det kan möjligen störa som så är det en - två timmar max vi snackar om.
Citera
2010-09-07, 05:07
Medlem
Har varit i en liknande situation. Bor centralt i ett fint område och jag brukar sköta mig osv. Däremot finns det en granne som klagar oavsett hur högt man spelar eller inte. Den kärringen kom ner till min lägenhet klockan 18.00 och klagade på att jag spelade för högt, trots att klockan enligt mig och trodligtvis dom flesta andra skulle anse att det var helt normalt. "Vet du vad klockan är?" Ja, svarade jag och påminnde henne om att man får väsnas lite grann fram till klockan 22.00.

Hon kanske framstår nu som en helt vanlig små irriterande granne, men så är inte fallet. Varje gång jag spelar musik varken högt eller lågt brukar hon banka på golvet så jag hör ovan. Sen springer hon ner och plingar om och om igen tills jag öppnar så hon kan skälla ut mig.

Det slutade med att jag hotade henne med att om hon skulle plinga och störa mig sådär igen skulle hon få ångra det. Hon kontaktade hyresvärden, men dom var på min sida tack vare att hon även gjort samma sak mot andra grannar. Nu ska hon snart flytta den alkoholiserade jobbiga fittan, hennes man dog också för en vecka sen. Det glädjer mig också (synd att hon inte rök med samtidigt ), han var också en jävligt sur typ. Varför lever man om man inte kan leva livet med glädje?

Nåja, var tvungen att skriva av mig lite. Det jag tycker du ska göra är att kontakta hyresvärden.
Citera
2010-09-07, 05:19
Avslutad
Må så vara att grannen vänder sig till fel person och överdriver, men varför spelar du musik högt ?
Kör på hörlurar istället alternativt ha en låg nivå på högtalarna, av mina erfarenheter så är det endast uppmärksamhets horor och skitstövlar som spelar musik högt.
Citera
2010-09-07, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmkn
Må så vara att grannen vänder sig till fel person och överdriver, men varför spelar du musik högt ?
Kör på hörlurar istället alternativt ha en låg nivå på högtalarna, av mina erfarenheter så är det endast uppmärksamhets horor och skitstövlar som spelar musik högt.

Alla förstår väl sig inte på fascinationen med hög musik. Det finns en anledning varför musik KAN spelas högt och varför folk strävar efter det bästa ljudet som möjligt.

Allt dynamik och känsla försvinner i hörlurar. Jag har ett par riktigt bra men det blir inte samma känsla över huvud taget. Musik är min passion och att sitta och lyssna på riktigt hög musik 1-2 timmar är det bästa jag vet. Det finns inget som tillsfreder mig mer.

Att du tror att det är uppmärksamhetshoror och skitstövlar visar bara att du inte förstår det på det. Du har säkert något i ditt liv som du mår bra av som inte jag kan förstå.
Citera
2010-09-07, 05:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Alla förstår väl sig inte på fascinationen med hög musik. Det finns en anledning varför musik KAN spelas högt och varför folk strävar efter det bästa ljudet som möjligt.

Allt dynamik och känsla försvinner i hörlurar. Jag har ett par riktigt bra men det blir inte samma känsla över huvud taget. Musik är min passion och att sitta och lyssna på riktigt hög musik 1-2 timmar är det bästa jag vet. Det finns inget som tillsfreder mig mer.

Att du tror att det är uppmärksamhetshoror och skitstövlar visar bara att du inte förstår det på det. Du har säkert något i ditt liv som du mår bra av som inte jag kan förstå.
Det är skillnad på "det bästa ljudet som möjligt" och att spela högt, vill du lyssna på musik som spelas högt far till en konsert alternativt ljudisolera dina väggar, hur vore det om dina grannar har som nöje att förvara ruttnande djur i sin hall, vore inte så trevligt för övriga grannar va ?

Läs om läs rätt, av mina erfarenheter, dvs de gånger jag haft med sådana människor att göra så har det just varit uppmärksamhetshoror och skitstövlar.
Citera
2010-09-07, 06:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Ja, jag ska nog snacka med honom om det.

Nä jag spelar endast hög musik mellan 11.00 och 19.00, ibland runt 20.00

När jag spelar högt så att det kan möjligen störa som så är det en - två timmar max vi snackar om.

Du får göra nästan hur mycket som oväsen mellan 10:00 - 22:00. Om din hyresvärd nu inte säger något annat.
Citera
2010-09-07, 06:38
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
Du får göra nästan hur mycket som oväsen mellan 10:00 - 22:00. Om din hyresvärd nu inte säger något annat.

De generella reglerna är att du aldrig får störa grannarna, oavsett tid på dygnet. Och extra hänsyn ska tas efter kl22.

Till TS: Du är ju dum i huvudet. Finns något som heter hänsyn. Men du verkar inte ha kommit in i den åldern där kosekvenstänkande och empati träder fram.
Citera
2010-09-07, 06:44
Medlem
Personligen hade jag gått över till grannen och sagt "Har hört att du klagar en del om min musik men till fel person. Nu är det så att du lämnar min morsa utanför, har du problem då går du till mig, annars blir musiken högre och högre. Jag har rätt att spela hur hög musik jag vill fram till 10 på kvällen, om det stör då får ni antingen gå till bibblan och få lugn och ro eller så får ni flytta härifrån, för det finns ingen chans att ni kan göra nåt då det står "musik och annat ljud måste tystas ner till anständig nivå när klockan blir 22:00" i mitt hyreskontrakt vilket ger mig rätten att spela min musik före det. Vill du klaga och komma med idiotiska bortförklaringar så får du göra det den dagen jag har hög musik efter 10 på kvällen. Tack och hej."
Citera
2010-09-07, 07:15
Medlem
Har en idiot som dig ovanför mig, ALLTID det jävla dunkadunk men som tur är jag ägare av en väldigt kraftig stereo. Iron Maiden - Can i play with madness på full volym och repeat fungerar utmärkt, alltid tyst efter 10min för dom kan inte höra sig själv tänka. Hade det inte fungerat hade jag gjort mig VÄLDIGT olycklig nästa gång jag möter idioter i trappen, fet jävla käftsmäll blir det granterat.

Respektera dina grannar eller flytta ut i obygden så du inte stör någon, din grannar är snälla att inte rappotera din ohyfs och efter tillräckligt många rapporter blir du vräkt. Att det finns en tid där det ska vara tyst betyder inte att man kan spela musik som en idiot resten av tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av ponni

Helt fel.

Man får lyssna på musik visst men när det blir så hög musik att man måste spika fast tapeterna är det något som kommer åtgärdas med all säkerhet, man kommer bli varnad flera gånger men det finns en gräns för allt och som det ser ut gör TS allt för att sätta sin egna mor på gatan.
Senast redigerad av KalleKofot 2010-09-07 kl. 07:19.
Citera
2010-09-07, 07:16
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Personligen hade jag gått över till grannen och sagt "Har hört att du klagar en del om min musik men till fel person. Nu är det så att du lämnar min morsa utanför, har du problem då går du till mig, annars blir musiken högre och högre. Jag har rätt att spela hur hög musik jag vill fram till 10 på kvällen, om det stör då får ni antingen gå till bibblan och få lugn och ro eller så får ni flytta härifrån, för det finns ingen chans att ni kan göra nåt då det står "musik och annat ljud måste tystas ner till anständig nivå när klockan blir 22:00" i mitt hyreskontrakt vilket ger mig rätten att spela min musik före det. Vill du klaga och komma med idiotiska bortförklaringar så får du göra det den dagen jag har hög musik efter 10 på kvällen. Tack och hej."

Tänk efter en, två och tre gånger om du tror att man verkligen får spela HUR högt man vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in