2010-09-07, 03:58
Medlem
Drog: CB

Nu berättar jag historian bakom min torskning på narkotikabrott.

Blev tagen på bar gärning med en polare när vi var tokbänga och gick förbi centrumet i orten. Dom gick rakt emot och visade polisbricka och sade att dem var narkotikapolisen. Hjärtat rusar och nervosisten kommer.. var ett bra jävla tag man får så jävla nervös som att hålla tal framför klassen när man var mindre och osäker.
Kände mig som ett osäkert barn igen men lugnades snabbt så fort vi började snacka.
Ena civilare pratade med min polare medan den jävliga killen snacka med mig. Han fråga om jag hade något på mig då sade jag "Nej inget olagligt iaf" Jag blev genast nervös igen eftersom jag hade ett rullpapper i plånboken som han sedan kollade och hittade.
Han frågade vad jag använde rullpappret till då sade jag att jag använde det till för att rulla egna cigg.

Narkotikapolisen trodde mig inte och sade att jag skulle pissa. Tänkte då "Fan.. är körd nu kan inte neka piss för kommer torska på blod oavsett" Jag sa direkt att det var lugnt att jag kommer pissa rent osv..

Medan vi rörde oss mot skogen jag och polisen (min polare och andra polisen drog hem till honom) så berätta allt om sitt jobb och försökte få mig att erkänna.. Han berätta att cannabis inte vad något hot för samhället men var ett problem bland ungdomar tydligen. Att dem flesta cannabis rökarna kommer hamna på plattan typiska argument var "Vad tror du dom som sitter på plattan och skjuter heroin började med? Jo, Cannabis!!!"

Då började jag snacka för jag visste att jag skulle torska med hög mängd THC i piss/blod whatever så skulle inte kunnat skylla på passivrökning.

Han acceptera min syn på det hela och var allmänt trevlig tills jag skulle pissa. Polisen gav mig en burk som jag skulle pissa i. Jag tog emot burken och frågade "ska du se kuken också eller?" han svara genast "Nej absolut inte men om jag märker att du göra något skumt så kommer jag fram och kollar"

Jag drar fram kuken och försöker pissa. Jag säger åt honom att jag inte kunde pissa då klev han fram direkt och kollade på min kuk sedan kollade upp i mina ögon och sa "Jag trodde du fifflade med något men du har inget gömt i kalsongerna va?" Eftersom jag hade tagit ut kuken ur gylfen så misstänkte han det tydligen eller så ville han bara se min kuk..

Sedan säger jag åt honom på skarpen att vända sig om för jag hade ännu svårare och pissa när han stog och kollade.
Han blir genast agressiv i sitt tonfall och säger att jag måste pissa nu annars får jag åka med till polisstation och försöka pissa men då skulle jag inte få någon skjuts hem.
Jag säger åt honom att jag inte är kissnödig och kan verkligen inte följa med till någon polisstation pga viktiga planer.

Polisen greppar tag i min arm och går iväg från skogen och nu till det roliga. När vi väl var ute från skogen och kom ner till vägen så går en förbi snubbe som brukar beckna åt mig. Jag ser tydligt att han blir grymt nervös och börjar genast springa när han får syn på mig tagen av en civil snut.

Polisen visste inte vad han skulle göra han släppte mig någon sekund tills han insåg att det kört att han kan få tag i honom och ha kvar mig. Trots att dom hade mitt ID och allt hade jag kunnat rymt tills jag blir ren i blodet..

Han höjer tonen och säger "Vafan är det där för typ?" jag började skratta högt eftersom jag fortfarande var hög vid tillfället.
Han bryr sig inte mycket och drar mig i armen tills jag sa "låt mig för i helvete gå själv" då släppte han taget om min arm och sa "Det är bäst att du kan pissa nu för annars får du åka med in till station" upprepar han.

Jag frågade om han kunde hänga med till en kiosk och köpa en cola för att jag skulle kunna pissa. Han nekade givetvis och sade att han hade en cola i bilen som jag kunde köpa för 10:-.

När han gav mig colan sa han att jag bara fick dricka hälften men jag drack upp hela ändå och slängde burken. Jag märker tydligt att denna narkotikapolis är jävligt agressiv och känslig.
Först höjde han rösten och sa "Du skulle inte dricka hela sa jag ju!"

Han trodde tydligen att jag kanske skulle klara mig från testet om jag hade spår av droger i pisset bara för jag drack en 33 CL cola

Efter 10 minuter börjar jag känna mig pissnödig och pissar i muggen åt honom. Jävligt nöjd blev han efter pisset han pratade med mig på ett väldigt kaxigt och dominant sätt. Som att han hade vunnit (som han gjorde..)

Fan va man ogillade poliserna mer efter detta tillfälle.. Det är grymt fånigt hur många narkotikapoliser det finns i orterna nu. Dessa narkotikapoliser är utsända för endast hitta NARKOMANER i samhället som tydligen är ett stort problem i förorterna i Stockholm? Det tycker jag verkligen inte.. själv bor man här och VET! Jag vet att många missbrukare CB men jag ser fortfarande inget problem i det. Om den personen väljer att missbruka CB och det går åt helvete.. Ok det är upp till honom/henne.. Istället för att gå runt och leta efter folk som har begått narkotikabrott och straffa personen så tycker jag att narkotikapoliserna ska ut och ge tips om vård trots att det kanske låter larvigt?

Men vad tjänar Sverige på att skicka ut massvis med narkotikapoliser som kostar samhället 30000kr per polis och andra kostnader som piss prov osv.
Då skulle heller vi inte heller gå runt och vara oroliga/rädda för polisen? För det ska vi väl inte vara

Nu berätta hur ni torskade? Hur och varför? Berätta historian bakom det hela! tråden gäller om alla slags narkotikabrott eller om du har varit nära att torska
Senast redigerad av flystar 2010-09-07 kl. 04:12.
Citera
2010-09-07, 04:18
Medlem
Tsorovans avatar
Haha sne snut du träffade på. Menar, palla följa med och hetsa att pissa för ett ynka ringa om ni inte ens hade nåt på er.

Själv åkte jag dit efter en sen utekväll där vi hamnat i bråk.
Kommer fram tre snutbilar som stoppar oss och börjar visitera alla.
Jag hade en liten rökbit i framfickan (ungefär en 1a) som jag började nojja över att de skulle hitta. Vanligvis skulle den lilla biten nog inte ens märkas i ett par vanliga brallor men just denna kväll hade jag ett par riktigt slimmade jeans så biten buktade ut och syntes rätt väl (tyckte jag då i nojjans och fyllans tillstånd). Så medan polisen visiterade de andra så tog jag upp rökbiten ur fickan och släppte den på marken och sedan ställde foten på den. Dock så vände sig en av snutarna om just i det tillfället så jag fick vackert lyfta på foten och följa med in till stationen för provtagning. Inte så stor idé att neka. Klantigt to say the least
Citera
2010-09-07, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsorovan
Haha sne snut du träffade på. Menar, palla följa med och hetsa att pissa för ett ynka ringa om ni inte ens hade nåt på er.

Själv åkte jag dit efter en sen utekväll där vi hamnat i bråk.
Kommer fram tre snutbilar som stoppar oss och börjar visitera alla.
Jag hade en liten rökbit i framfickan (ungefär en 1a) som jag började nojja över att de skulle hitta. Vanligvis skulle den lilla biten nog inte ens märkas i ett par vanliga brallor men just denna kväll hade jag ett par riktigt slimmade jeans så biten buktade ut och syntes rätt väl (tyckte jag då i nojjans och fyllans tillstånd). Så medan polisen visiterade de andra så tog jag upp rökbiten ur fickan och släppte den på marken och sedan ställde foten på den. Dock så vände sig en av snutarna om just i det tillfället så jag fick vackert lyfta på foten och följa med in till stationen för provtagning. Inte så stor idé att neka. Klantigt to say the least

Aj aj vad surt! Blev du dömd för innehav och piss ?
Citera
2010-09-07, 04:34
Medlem
Tsorovans avatar
Jodå, fast som tur var så var jag arbetslös vid tillfället och fick de lägsta dagsböterna på 30*30 plus 500 till brottsofferfonden. 1400 kr är inte en sån big deal. Hade varit värre om jag haft nån inkomst så antar att dina böter kommer ligga därikring, (såg ett annat inlägg där du frågade om påföljd).
Citera
2010-09-07, 04:55
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsorovan
Klantigt to say the least

Nä, bra att du försökte Hade det lyckats hade du knappast ångrat dig eh?
Citera
2010-09-08, 00:05
Bannlyst
Tänkte delge er av min "nära torsken upplevelse".
Tid: 18:00 Stockhom, förra året ungefär vid den här tiden.

En polare och jag skulle fira min födelsedag genom att åka kåtkajak till Finland med Viking line. Jag hade köpt en 5:a finfiint weed. Men efter som jag inte vågade chansa och vi endast åkte på en 23h kryssning så meckade jag 2 feta spliffar som jag tänkte ta med.

Polaren skulle gå före och sen ringa om det fanns knarkhundar. Hur som helst så sket det sig eftersom jag reste mig upp samtidigt som polaren när dom började släppa på folk(jag var vid tillfället pårökt och ganska berusad dessutom)...polaren gick 2 m framför...började viska..knarkhund,...KNARKHUND!!!!!

Shit tänkte jag..vadfan gör jag nu? Ut med spliffarna i gången(man kan inte gärna vända om när man står 4-5 m från entreen där den förbannade knarkbyrackan står. Så jag slängde skiten till höger om mig och gick ombord och verkade oberörd.

Hunden sniffade på vänster jeansficka(där jag förvarat rökat)..släppte förbi mig..(jag klarade mig tänkte jag)...men då sa den unga(och för övrigt jävligt snygg!!) hundföraretjejen..stopp! vi har en misstänkt här!!

2 tullare griper barsk tag om mig om mig och ber mig knäppa igen händerna om biljetten och följa med. Väl bak i deras lilla krypin så fick jag lä av mig naken och dom vände ut och in på på min packning...dom frågade om jag rökt nåt knark idag. Jajjaemen det har jag! Fast det var tidigare, så jag är inte påverkad just nu. Jag hade dessutom hjälpt en kompis med narkotikaaffär(majja) och jag hade förvarat denna majja i min vänsterficka....dom var supertrevliga, om än jävligt myndiga..men det är deras jobb att ta såna som mig så jag gnäller inte...

på det stora hela så gjorde dom sitt jobb proffsigt och snabbt. och dom kostade på sig att vara trevliga. Stor eloge för det. Att dom sen inte ska stå där och sniffa på resenärer som bara vill chilla på in resa är en annan diskussion.

Anyway...jag vart släppt eftersom dom inte hittade nåt. Och Tullaren sa att jag hade haft tur bara som bara haft med tullen att göra. Om polisen vart med så hade det bliv transport för provtagning och då hade jag inte kunnat åka med på kryssningen.

Resten är off-topic!!

Anyway! Träffade polaren i baren som kvar lite skärrad..ingen av oss hade gått till hytten än så våra väskor var med. Men vi beställde in 2 st jägermester och 2 stora stark. att lugna oss med...därefter beger vi oss ner taxfreen och handlar en låda öl och nån sprit. Därefter går vi ned till hytten. nöjda och glada över att vi en massa öl och sprit.

I hytten mitt emot sitter det ett gäng finnar..varav den ena är neger( ) vi häver i oss öl som bara den..och jag sitter och gapar den lilla finska jag kan,,,råkade bli mustapää åt negern..sen minns jag inget mer...kompisen undrade vart jag tog vägen(han somnade nämligen före mig.) och gick ut för att titta vart jag var....han såga några fötter sticka fram längre ned i korridoren.

Och det visade sig vara jag som ligger där blodig i ansiktet och jag ligger och skrattar som en liten skolflicka..mumlade nåt om att jag blivit nedslagen och rånad...(men detta har jag inge minne av alls) kompisen släpa in mig i hytten igen..och senare på morgonen näj vaknade så skulle jag upp i taxfren och handla ett flak öl till.

Men jag hittade inte min plånbok..i den fanns mina kontokort occh typ 1200kr...jag visste på nåt sätt an minplånbok fanns i receptionen...

jag åkte dit och frågade...och där fanns den! Alla kort i! Men utan pengarna såklrt..men det sket jag i...korten var mer värda än 12 hundra spänn..och förmodligen hade jag förtjänat en smäll på snoken.
Senast redigerad av SMK 2010-09-08 kl. 00:09.
Citera
2010-09-08, 22:16
Medlem
Nemesis1911s avatar
Sist jag var i närheten att torska så var jag på väg ner (med bil) för att plocka upp en vän från tågstationen, och har blivit lite sen på grund av att jag är en tidsoptimist och tyckte att de bara skulle ta en minut eller två att skjuta lite tjack innan. Så, jag kör fort som fan, runt 100 på 50 väg, och möter en polisbil. Så, jag har tjack, steroider, och andra saker jag knappt minns (mer än att det var lite mer), och prövotid på körkortet. Jag ser i backspegeln hur polisbilen gör en u-sväng, och tänker att "fuck it", trampar på gasen.... Detta var nära innerstaden, så jag tar lite skarpa rally-svängar i rondeller och hittar en lite avlägsen parkering som jag smyger in i. Sekunden jag stänger av bilen så ser jag snutbilen passera och jag försöker liksom gömma mig lite snyggt sådär, så att det ser ut som en tom bil.

De kör förbi ett par gånger till under en halvtimma sådär, innan de verkar ge upp.
På grund av hastigheten så gissar jag att de aldrig fick mitt regnummer, för detta var ett tag sedan och inget har hänt.

Är jag en idiot? Möjligtvis. Doserna tjack jag tar är väldigt små dock. För fattig (och tolerant) för monster-bli-hög-som fan doser. Saknar de dagarna dock. Jag nöjer mig med punkten där jag känner mig som en människa igen, och min förmåga att köra bil blir i regel bättre (vilket säkerligen har att köra med en existerande ADHD-diagnos som ger mig --- gratis, med högkostnadsskydd -- ytterligare saker, metylfenidat, att skjuta.)

Hade ni stannat och tagit smällen? Hade jag åkt fast efter att försökt fly så hade det nog gått åt helvette, men nu hade jag tur. Nu när jag kör den sträckan efter dess så håller jag alltid hastigheten... haha. Så något lär man sig.

Gången innan dess så låg jag och körde 160 på någon 100 väg runt Södertälje, på väg hem, och blir inblinkad av en liten civilsnut-bil. Men allt som hände där var att jag fick blåsa, och vi snackade lite, och han sa att eftersom det var sånt fint väder idag så fick jag köra. Noll böter, inget pissprov, behållt körkort. Har svårt att fatta den osannolika turen även idag.

Rent till vardags har jag aldrig blivit stoppad. Jag har turen att inte få speciellt stora pupiller, om jag inte skjuter doser på multipla gram. Så i det vanliga livet kan ingen gissa eller misstänka något. Att jag blir lite pratglad och så brukar kallas att jag är trevlig.

En dag lär väl turen ta slut dock. Förhoppningsvis så kanske jag får någon hjälp med mitt missbruk innan dess. Jag är, tro det eller ej, *frivilligt* inskriven på ett behandlingshem sedan en 3-4 månader tillbaka, men hittills har inget ett smack hänt mer än att fylla i lite blanketter och intervju och sådant. Nu har jag inte tagit tjack på 3 veckor sådär (knaprar visserligen en del efedrin/koffein-tabs vilket gör att jag kan leva utan i alla fall), men jag känner mig själv väl nog att så fort pengar och mer desperata tider faller på så ändras det snabbt. Klart jag vill sluta, men jag vill inte heller må skit under tiden.

Aja, lite offtopic... anyway, det var min story.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in