• 1
  • 2
2002-05-06, 21:53
Medlem
Kan starkt rekommendera amfetamin. Brukar köra en 5-6st tabletter innan varje stor tenta vi har, funkar super. Dock inte så starka piller då det är adhd medicin (metamin).
Citera
2002-05-08, 15:09
Medlem
Tjack kan fungera i små doser, men är du lite "psykiskt svag" kan det ställa till det ganska ordentligt i huvudet. Sömnproblem kommer också som ett brev på posten, så se till att ha fludder till hands.
Jag rekommenderar dig att se vardagligt bruk av tjack som sista utvägen om du har det tufft i skolan. Känslan av ökad koncentration och skärpa är i många fall falsk, och tjack får nog förövrigt anses som väldigt lätt att bli torsk på. Men men, prova i alla fall!

Mvh,
Klaus.
Citera
2002-05-08, 18:06
Medlem
Om man börjar använda A för att bara ta sig igenom vardagen då slutar det ju aldrig bra. Det är ju inte direkt någon lösning på vardagens problem...
Citera
2002-05-08, 18:48
äldre konto (old)
Ej medlem
**double post**
Citera
2002-05-08, 18:50
äldre konto (old)
Ej medlem
medsxpress@hushmail.com

say no more )
Citera
2002-05-11, 22:01
äldre konto (old)
Ej medlem
tack för alla svar.

Jag har fått tag i lite efedrin, och har testat det några gånger. Och jag måste säga att det fungerar ganska bra, och så länge jag tycker det så tänker jag inte gå över till amfetamin.

Sen tänkte jag påpeka att jag inte gör detta för att "klara vardagen", som samgod skrev. Jag är endast ute efter att ta dessa preparat någon gång (så sällan som möjligt), kanske kvällen innan ett prov osv. Och just därför kanske inte amfetamin är något vidare, jag vill absolut inte fastna i ett missbruk.

tack för alla svar och tips.

mvh
Kamez
Citera
2002-05-13, 16:27
Medlem
När du säger att du fick tag i efedrin, menar du då rent eller i Ephedra Supercaps som säljs lagligt? Du får gärna berätta hur mkt du tar för att uppnå en effekt som är bra när man pluggar.

Sen det där med amfetamin. Kan lova dig att inget annat slår det när du sitter på ett prov. Är du som jag, och inte vill hålla på och sniffa. Så få tag i Ritalin eller Metamin, som är läkemedel mot ADHD. Innehåller en väldigt liten mängd amfetamin men tar man en 3-4 piller så är det perfekt för att skriva som fan i ca 4 timmar. Kan tillägga att jag bara tagit detta ett fåtal gånger, då jag som du inte vill bli fast. Men när man har riktigt stora tentor så funkar det perfekt.
Citera
2002-05-13, 16:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Det är rent efedrin i piller om 30mg/styck. Jag har tagit 3 stycken (per gång), vilket jag tycker varit ganska lagom. Då har jag varit klarvaken ganska många timmar. Tycker att efekten är ungefär som koffein, fast starkare.

Hmm, ska nog testa amfetamin om jag kan få tag i det.. =)
Citera
2002-05-19, 21:22
äldre konto (old)
Ej medlem
Amfetamin och studier

Dags för en gammal räv att reda ut lite saker här..

Att ta amfetamin för att plugga till prov och liknande kan fungera, och lär troligen göra det några gånger. För dem första, kanske 10-20 gångerna, så brukar man känna sig väldigt smart och pluggandet kan till och med kännas riktigt kul och intressant (även om man så studerar en telefonkatalog).

Denna känsla som uppstår under dem första amfetaminrusen ersätts dock ganska snabbt av en annan känsla, där du snarare blir lite förvirrad, otålig, lättretad och så vidare. Då fungerar det inte så bra längre, inte ens att ta under långa prov, då svaren oftast blir osammanhängande (precis som allt annat man gör under rusen).

Så, använd detta ganska sparsamt, och ta bara mycket små doser!

Och, allt är ju individuellt!
Citera
2002-05-19, 23:41
äldre konto (old)
Ej medlem
tack för ditt svar Spots!

Det är just det du skriver om som jag är rädd för och för allt i världen inte vill ska inträffa...

Vet du möjligen hur lång tid man bör vänta mellan varje tillfälle man tar någon form av amfetamin, för att undvika detta, och inte bygga upp någon märkvärd tolerans?

mvh
Kamez
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här