2010-09-06, 17:02
Medlem
Hmmm 40 procent totalt.....

Hot eller möjlighet framöver?
Citat:
En gång i tiden var Malmö en typisk och ganska självgod arbetarstad. Inte längre. Utan nu en internationell kunskapsstad med bro till kontinenten och med när 300 000 invånare där 30 procent är födda utomlands och ytterligare tio procent födda i Sverige med utländska föräldrar. I detta ligger både problem och framtid.

http://kvp.expressen.se/ledare/bengtsson/1.2124602/jan-olof-bengtsson-att-ga-och-rosta-ar-en-helt-annan-sak
Citera
2010-09-06, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler

Intressant, men behöver inte vara en fara beroende VILKA invandrare det rör sig om. Sen har man nog inte tagit med alla halvsvenskar i beaktandet, dvs personer med en svensk förälder, typ mulatter, mestiser och andra etniska/rasliga blandningar.
Citera
2010-09-06, 17:11
Medlem
Att det skulle kunna bli fler muslimer än svenskar i framtidens Sverige är väldigt realistiskt om vi inte tar till drastiska åtgärder.

Mår illa när Mona Muslim sitter där och ful-ler på bilden.
Citera
2010-09-06, 17:12
Medlem
Baconbulles avatar
Det finns tre typer av lögn: lögn, förbannad lögn och STATISTIK!

Jag är invandrare då min mor var dansk. Känns inte som att jag kommer bidra till att "hota" Malmö om det är det man tror dess siffror gör.
Citera
2010-09-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baconbulle
Det finns tre typer av lögn: lögn, förbannad lögn och STATISTIK!

Jag är invandrare då min mor var dansk. Känns inte som att jag kommer bidra till att "hota" Malmö om det är det man tror dess siffror gör.
Du utgör med andra ord en möjlighet

Jag är inte säker men som artikeln är skriven handlar den om personer där båda föräldrarna har utländsk bakgrund.

Inte bara modern.

.
Citera
2010-09-06, 17:52
Medlem
ufomongos avatar
"en internationell kunskapsstad"

Hahaha, i vad då? Kamelskötsel och genus-"vetenskap".

Runt Möllan finns säkert 10 kebabställen och 20 arabkiosker i varje kvarter.

Hur ska det driva Malmös ekonomi tror dom? Ja visst ja, utjämningssystemet, bidrag från resten av Sverige.

Jag bor i Malmö, frugan väntar barn = flytt, asap. Kommer inte sakna skiten.
Citera
2010-09-06, 18:14
Medlem
the_mechanixs avatar
Såna här siffror ger i vanlig ordning inte ett uns värdefull information, hade de istället skrivit etniciteten så hade vi börjat snacka. Nu görs det ingen skillnad på norrmän och araber.
Citera
2010-09-06, 22:44
Medlem
ultiss avatar
Från Ungern till Finland möjlighet
Balkan och nedåt hot.
Citera
2010-09-06, 22:59
Medlem
Så innan berikningen var man typisk och självgod. Nu raka motsatsen då? Ja otypisk i den mån att man har extra mycket multikulikriminalitet och varför ska man då vara självgod? Såvida inte man är en av berikarna då kanske. Så om några år lär de vara typiska igen då den här företeelsen spritt sig till hela landet. Då kan man vara självgoda i vetskapen att man var föregångare.
Citera
2010-09-06, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ultis
Från Ungern till Finland möjlighet
Balkan och nedåt hot.

Nu är jag inte balkanes, men vad är det för fel på kristna där? De är vita, kristna och bäst av allt, de kan slåss med Muhammed.
Citera
2010-09-07, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler

Och? Vad vill du ha sagt? visste du inte att malmö va så pass berikat? välkommen hem. Mitt hem är ditt hem, ditt hem är mitt hem, fattaru eller?
Citera
2010-10-01, 23:31
Medlem
Elfrides avatar
Jag besökte Malmö i dag, Rosengårds ytterkanter för att vara exakt. Att skåne alltid varit skit och borde sålts till Danmark är givet men det är inte utan att man fäller en tår att vi sålt denna bit land till djävulen själv. Jag slogs av hur slitet allt var, betydligt sämre standard på allt än motsvarande ghetto i Sthlm t ex. Vid rödljus brukar jag räkna blattar och det blev 7-3 i snitt. Nytt personligt rekord i andel kvinnor med hucklen dessutom.

De få svenskar som är kvar känns hårdhudade och tyr sig till sin krympande skara likar medan den mångkulturella vinden viner om knuten. God natt Sverige, i dubbel bemärkelse, det var kul så länge det varade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in