Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-06, 16:56
Bannlyst
Tja FB,

Jag ska installera windows 7 efter att ha formaterat hårddisken, innan hade jag 32 bitars, men jag funderar på om det är bättre med 64. Vad tycker ni, vilken ska jag ta?
Citera
2010-09-06, 16:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du hårdvarustöd för x64 så kör på detta.
Citera
2010-09-06, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du hårdvarustöd för x64 så kör på detta.

Jag köpte datorn precis innan den kunde beställas med win7, så den kom med vista. Hur vet jag om jag har hårdvarustöd? Jag har en TOSHIBA Qosmio F50.
Citera
2010-09-06, 17:04
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Japp, du kan köra på 64.
Citera
2010-09-07, 11:50
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuelthemad
Jag köpte datorn precis innan den kunde beställas med win7, så den kom med vista. Hur vet jag om jag har hårdvarustöd? Jag har en TOSHIBA Qosmio F50.

Hör med Toshiba... De bör väl ha en support som kan klargöra frågan, samt länka dej till ev. drivrutiner som kan behövas!
Citera
2014-07-30, 04:12
Medlem
bumpar gammal tråd, är det möjligt att ha båda versioner fullt fungerande samtidigt? de behöver inte kunna köras samtidigt men jag vill kunna välja vilken jag kör dag för dag så att säga...

vill tillägga att jag kör windows 8
Citera
2014-07-30, 07:12
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacesnplaces
bumpar gammal tråd, är det möjligt att ha båda versioner fullt fungerande samtidigt? de behöver inte kunna köras samtidigt men jag vill kunna välja vilken jag kör dag för dag så att säga...

Du behöver bara ha Windows 8 x64, den kan köra alla program vare sig det är x86 eller x64.
Ett 32-bits OS kan inte köra program som är 64-bit.

Det går att ha bägge installerade, då får du välja vid bootmenyn vilken du vill starta, men att köra ren 32-bit ger inga fördelar.
Citera
2014-07-30, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacesnplaces

Ja, det går.
Tänker du använda 2 diskar eller 1 disk uppdelad på 2 partitioner?

Båda sätten har sina fördelar. Säkrare med 2 diskar där bara 1 var kopplad när Windows installerades. Då är man säker att båda funkar var för sig.
Citera
2014-07-30, 09:39
Medlem
Helt klart 64bitars. det kan du göra så mycket mer med senare om du bestämmer dig för att uppgradera etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in