Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-09-06, 15:20
Medlem
GrooveMerchants avatar
Jag hoppas den här tråden hamnat rätt, jag hittar ingen annan "förslagslåda" men jag hittar å andra sidan inga förslag i det här delforat heller. Anyway, here goes...

Efter att återigen ha råkat ut för en full inbox hos medlemmen jag försöker skriva till så undrar jag om det inte kunde vara en bra idé att låta äldre PM förvinna efter en att en tid har gått. En medlem med full inbox blir så gott som omöjlig att nå, och om den personen har reggat sig på FB med en epost-adress som normalt inte används så hjälper inte varningsmejlet heller.

Mitt förslag är att meddelanden raderas efter exempelvis 60 dagar, men att man har möjlighet att spara ett meddelande genom att flytta det till en sparat-mapp.

Inbox och outbox kommer då att rensas automatiskt och endast det man aktivt väljer att spara kommer ligga kvar. Man kan tänka sig en begränsning på antalet sparade meddelanden, där borde 50 st vara fullt tillräckligt och då finns plats för 200 meddelanden i de "vanliga" mapparna vilket borde vara tillräckligt då de rensas efterhand.
Citera
2010-09-06, 17:38
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Feedback -► Flashback

// Mod
Citera
2010-09-06, 17:49
Medlem
micaeles avatar
Nej, sådan automatik är läskig och det känns inte som en bra lösning att behöva göra ett aktivt val för att spara PM från automagisk radering. Dessutom kommer det då definitivt bli stora funderingar från väldigt många efter de första 60 dagarna, då PM helt plötsligt börjar försvinna.
Vill man ha PM kvar låter man dom ligga. Logiskt och inget man behöver fundera över.

Däremot torde det göras tydligare ifall man har fullt i lådan. Till exempel en irriterande popup när man kommer hit som påtalar problemet, eller en blinkande röd text i storlek 48 uppe till höger som proklamerar det höga antalet PM man har.
Citera
2010-09-06, 17:58
Medlem
BlueStars avatar
Man kan ju alltid skriva ett inlägg i laidbacktråden Medlemmar med fulla inkorgar för att påminna en viss medlem om att rensa lite in sin inkorg (vilket i och för sig inte hjälper om det är en ny medlem eller någon med väldigt få inlägg). Den tråden borde egentligen ligga här i Flashbackforumet, gärna klistrad.
Citera
2010-09-06, 18:15
Medlem
GrooveMerchants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Man kan ju alltid skriva ett inlägg i laidbacktråden Medlemmar med fulla inkorgar för att påminna en viss medlem om att rensa lite in sin inkorg (vilket i och för sig inte hjälper om det är en ny medlem eller någon med väldigt få inlägg). Den tråden borde egentligen ligga här i Flashbackforumet, gärna klistrad.
Jo, den möjligheten finns, men det chansen att rätt person ska kolla in just den tråden är ju ändå ganska liten eftersom personen i fråga förmodligen inte ens är medveten om att inkonrgen är full

Men att aktivt informera på sidan när inkorgen är full kanske vore något - byta ut brev-ikonen i högra hörnet mot ett brev med rött kryss över eller nåt sånt kanske kan funka, kanske i kombination med en popup eller liknande.
Citera
2010-09-06, 19:44
Medlem
soulreapers avatar
Även jag är mer av den åsikten att något slags meddelande när inkorgen är full är bättre än automatisk radering..Trodde att så redan var fallet, men efter att ha sett en del inlägg på senare tid som påmint folk om att de ska tömma sina inkorgar så förstår jag att så icke är fallet...
Citera
2010-09-07, 07:09
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrooveMerchant
Jo, den möjligheten finns, men det chansen att rätt person ska kolla in just den tråden är ju ändå ganska liten eftersom personen i fråga förmodligen inte ens är medveten om att inkonrgen är full

Men att aktivt informera på sidan när inkorgen är full kanske vore något - byta ut brev-ikonen i högra hörnet mot ett brev med rött kryss över eller nåt sånt kanske kan funka, kanske i kombination med en popup eller liknande.

Man fuska lite genom att fejka ett citerat inlägg i den tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
123

När personen sedan söker på citerade inlägg så hittas tråden.
Jo jag vet det är inte optimalt, halla har inte tillgång till Laidback.

Men idén med automatisk tömning av inkorg låter inte bra, bättre vore då som micaele en mer irriterande indikation på att korgen är full.
Senast redigerad av epost72 2010-09-07 kl. 07:18.
Citera
2010-09-08, 18:19
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Man fuska lite genom att fejka ett citerat inlägg i den tråden.

När personen sedan söker på citerade inlägg så hittas tråden.
Jo jag vet det är inte optimalt, halla har inte tillgång till Laidback.

Men idén med automatisk tömning av inkorg låter inte bra, bättre vore då som micaele en mer irriterande indikation på att korgen är full.
Fast är inte den menyfunktionen bara riktad och fungerande mot de trådar som personen har skrivit i, eller har på prenumeration?
Citera
2010-09-09, 07:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Fast är inte den menyfunktionen bara riktad och fungerande mot de trådar som personen har skrivit i, eller har på prenumeration?
Nej det är en helt vanlig sökning den hittar just den strängen.
Citera
2010-09-09, 14:51
Medlem
martiness avatar
Någon mer än jag som inte kan radera sina meddelande ibland?

Får meddelande om att jag inte har rättigheter osv :S
Citera
2010-09-09, 15:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines
Någon mer än jag som inte kan radera sina meddelande ibland?

Får meddelande om att jag inte har rättigheter osv :S
Ett par till har problem.
Länk
Citera
2010-09-09, 15:27
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ett par till har problem.
Länk

Tack!

Var ju bara att F5'a sidan när man markerat de man ville ta bort, och sen trycka radera
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in