Tack för en uppriktig ursäkt, bernanke. Det uppskattas.

Och om jag på nåt sätt framstod som en besserwisser, sorry. Det är inte min stil riktigt. Anyway:
Jo, alltså... klart jag kan försöka relatera för mitt resonerande mer i detalj, men dels är och tror jag (som jag hoppat framgått nu) mig själv inte vara så duktig att jag kan förutspå grejer, och dels tror jag inte jag kan säga mer/det bättre än jag tidigare gjort. Det vill säga att när en så pass stor aktör, med så många aktieägare och med en sådan stor klump kapital, råkar ut för en så pass stor kollaps, försätts alla ju mer eller mindre i panik - right? Mer eller mindre i alla fall. Då menar jag, att efter flera dagar av massiv mediaexponering och sömnlösa nätter, när sedan en stor aktör går in och köper upp HQ, upplever marknaden en stark känsla av lättnad, vilket i sin tur skapar närmast eufori.
Det var så jag tänkte. Rätt eller inte vet jag inte, men så tänkte jag i alla fall, och det var så jag trodde det gick till. Mitt resonerande hade som sagt inget att göra med det reella värdet på aktien, bara hur jag trodde att marknaden, som ju i HQ:s fall till stor del byggs av Svenssons, inte kyliga proffs, skulle reagera.
En vad jag trodde mer eller mindre förutsägbar överreaktion på "räddningen", alltså.
Nog om det nu. Nästa gång ska jag inte säga nåt om jag inte köpt, så slipper ingen ta mig som en besserwisser