Caparzo: tvungen var den inte, men när en välkänd aktie och bank med tillhörande tusentals Svensson störtdyker, går igenom ett elddop i media i en hel vecka och ingen vet vad som ska hända, och en välkänd aktör får igenom ett köp och det hela utmålas som "Räddningen!" i media... då tycker i alla fall jag att det mesta talar för att den aktien rusar följande handelsdag. Mitt antagande har som sagt inget med fundamenta att göra (och jag försöker absolut inte besserwissra), utan psykologi. Svenssons hade en gigantisk, inbyggd vilja att HQ skulle komma på fötter igen, långt bortom reellt börsvärde. Det senare är det som kommer dra ner aktien igen. Tror jag.
**EDIT**
Tillägg till ditt senaste inlägg, Caparzo:
Jag ser ingen anledning till "Nej", "Jo" då jag bara gav uttryck för mina tankar. Men merparten av de som köper aktier studerar inte årsredovisningar och betavärden och det är nästan lite von oben-mentalitet att tro att de gör det. Svenssons baserar sina investeringar på kända varumärken, analyser och dylikt. Jag kan hålla med om att rusningen idag var närmast suspekt, och det är nästan lite synd att jag inte skrev min tråd i fredags...

Men som sagt, jag är inte ett dugg ute efter nåt "Vad var det jag sade?", jag bara trodde att aktien skulle gå upp idag både i HQ och Öresund. Visste klart jag inte gjorde och belåna huset brukar jag inte göra för aktiespekulationer heller.