Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-06, 01:16
Medlem
Aritzos avatar
Har inte min bildskärm här till min stationära dator, har precis tagit bort den.
Nu sitter jag på bärbara datorn och undrar om det att använda denna lilla bärbar datorns bildskärm till min stationära dator.

Jag kan trycka in bildskärms kabeln till bärbara datorn sen kommer de upp Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Bildskärm\Skärmupplösning

Det blir svart 10 sek sen går tillbaka, det håller på sådär hela tiden.
Vad ska jag välja för att det ska funka?
Citera
2010-09-06, 01:28
Medlem
Degerlundens avatar
Näee såvitt jag vet så ska det inte gå. Du har en "UTPORT" på datorn..
Citera
2010-09-06, 01:33
Medlem
Aritzos avatar
Vilken dator? Stationära eller bärbara?
Det ska väl gå??? Nästan 100% på det.
Citera
2010-09-06, 01:55
Medlem
Andreasvbs avatar
Båda datorerna har utgående portar.
Porten på den den bärbara är till för att koppla in en extern skärm.

Vad hände när du kopplade dator till dator?
Fick du den stationära datorns bild på den bärbara?

Nu vet jag inte om det finns bärbara som har den funktionen, men iMac 27" har en sådan funktion.
http://support.apple.com/kb/HT3924
Citera
2010-09-06, 02:01
Medlem
Mobzters avatar
Måste hålla med dära . kontakten på din laptop är med 99.99% säkerhet för UTGÅENDE signal . Och kopplar du den till din stationäras UTgående signal .. ja då krockar det rätt frisk. ----><---- Vad du kan göra är Instalera Tex RADMIN eller nått liknande på den stationära och styra den via nätverket . Men det du håller på med nu kommer inte att fungera .
Citera
2010-09-06, 02:14
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobzter
Måste hålla med dära . kontakten på din laptop är med 99.99% säkerhet för UTGÅENDE signal . Och kopplar du den till din stationäras UTgående signal .. ja då krockar det rätt frisk. ----><---- Vad du kan göra är Instalera Tex RADMIN eller nått liknande på den stationära och styra den via nätverket . Men det du håller på med nu kommer inte att fungera .
Jaha.. -----><---- då vet jag.

är RADMIN som TeamViewer? För jag vill kunna kontrollera stationära datorn på bärbara som om det själva stationära datorn jag sitter på.

TeamViewer och sån fjärrhjälp är ingen bra kvalité.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in