2010-09-05, 20:33
Medlem
hejdamans avatar
Jag pratade med en god vän idag om när "spice-stickorna" ska dyka upp. Det har ju vart lite snack om det, det senaste. Men då fick jag höra en sak som jag tycker låter helt otroligt, som jag funderat på mycket innan.

Jag har hört från 3-4 personer att man inte kan hitta "spice" i urinen, varken på analys eller på sticka, bara för att "dom inte vet vad dom letar efter". Vad betyder det? Nån annan som hört detta?

Men det jag tänker är väl att det bara att jämföra egentligen "spicemolekylen" med det som finns i urinet som inte brukar bara där i vanliga fall? Men det kanske är mer komplext än så, jag vet inte.

Det hade varit super om ni kunde hjälpa mig att räta ut några frågetecken.

h.
Citera
2010-09-05, 20:44
Medlem
SMD FBs avatar
"Spicestickor" har jag aldrig hört talas om.
Visst kan man hitta olika verksamma ämnen som finns i spice men det ingår såklart inte i inom de standarddroger de vanligen brukar leta efter.

Källa.
http://www.karolinska.se/Karolinska-Universitetslaboratoriet/Sidor-om-PTA/Analysindex-alla-enheter/Farmakologi/Anvisning/?a=9983
Citera
2010-09-06, 08:30
Medlem
hejdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
"Spicestickor" har jag aldrig hört talas om.
Visst kan man hitta olika verksamma ämnen som finns i spice men det ingår såklart inte i inom de standarddroger de vanligen brukar leta efter.

Källa.
http://www.karolinska.se/Karolinska-Universitetslaboratoriet/Sidor-om-PTA/Analysindex-alla-enheter/Farmakologi/Anvisning/?a=9983

Nej, men han killen sa att man inte kan se "spice" bara för att "dom vet inte vad dom letar efter". Låter inte det heldumt eller?
Citera
2010-09-06, 17:54
Medlem
Nej, för att kunna specificera vad för olaglig "Spice" du har rökt måste de lägga ut pengar på en (dyr) labbanalys på Karolinska sjukhuset. De vanliga stickorna visar om du har THC/hasch/cannabis i blodet, inte konstgjorda cannabinoider. Kolla http://www.drog-buster.se/ProductDetails.aspx?productid=467
Citera
2010-09-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejdaman
Nej, men han killen sa att man inte kan se "spice" bara för att "dom vet inte vad dom letar efter". Låter inte det heldumt eller?

Då dom identifierat vilka ämnen de rör sig om och klassat dessa så verkar det rätt korkat att säga att de inte vet vad de ska leta efter ja
Citera
2010-09-06, 23:37
Medlem
hejdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Då dom identifierat vilka ämnen de rör sig om och klassat dessa så verkar det rätt korkat att säga att de inte vet vad de ska leta efter ja

Ja, eller hur! Det har jag sagt till honom, men han tror fortfarande benhårt på det. Tror ni ens att polisen/socialen eller nån annan myndighet, privatperson eller företagskulle orkar att bry sig om testa på dom klassade sorterna ens? Jag vet inte riktigt.
Citera
2010-09-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ja, eller hur! Det har jag sagt till honom, men han tror fortfarande benhårt på det. Tror ni ens att polisen/socialen eller nån annan myndighet, privatperson eller företagskulle orkar att bry sig om testa på dom klassade sorterna ens? Jag vet inte riktigt.

Jag misstänker att det kommer men att det kommer ta ganska lång tid, men misstänker dem klassade rökmixar så skickas det till labb och då torskar man dit på det.
Citera
2010-09-07, 00:01
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Det tror jag säkert i vissa speciella fall. Tex om man blir intagen av polisen och får pissa så säger man med ett flin att man bara har rökt spice. Då kan det mycket väl komma fram att man har en eller flera olagliga cannabinoider i kroppen.
Men det är bara en rent hypotetisk fråga du ställde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in