2010-09-04, 22:04
Medlem
utanmanuss avatar
Jag startade tråden "rösta på olika i de olika valen" på inrikes politik och det blev slängt i papperskorgen och jag behöver hjälp med att förstå varför.

Mod. kan jag ej skicka meddelanden till. Så hur bör jag mig åt?

Här är det jag försökte skicka till Mod.

Hej najas!

Ursäkta mitt "skämt" om meningslösa flumtrådar. Jag var mycket seriös när jag skrev mitt inlägg, jag tycker det är intressant att veta om det är många som röstar olika i de olika valen. Framförallt tänker jag att många inte vet om/tänker på att man kan rösta på olika partier.

Chantres åsikt om att det är meningslöst flum blev jag förvånad över och trodde att jag var lite rolig när jag bara höll med h*n.

Jag trodde att FB var till för alla, även sådana funderingar. Förklara gärna för mig varför det hela hamnade i papperskorgen och vad jag ska undvika för att slippa hamna i papperskorgen.
Citera
2010-09-04, 22:25
Medlem
Denoms avatar
Var slänger du papper du inte skrivit någonting vettigt på? I papperskorgen. Din tråd var antagligen inte bra nog, därför slängdes den i papperskorgen för att lämna plats åt trådar som är det. Är väl inte svårare än att kvaliteten på Flashback bibehålls genom kontinuerlig rensning i forumet?
Citera
2010-09-04, 22:26
Medlem
Nekro.s avatar
Förstår vad du menar, har hänt mig med att en moderator inte svarat på en fråga, dem liksom ignorerar en ibland
Citera
2010-09-05, 09:24
Medlem
najass avatar
Mnja, här finns ju lite saker att reda ut.

För det första: jag har inte full PM-korg så dina PM borde komma fram om du stavar mitt nick rätt. Vad får du för felmeddelande?

För det andra: försöker man vara rolig och skojar om att ens TS är meningslöst flum, får man vara beredd på att det missförstås.

För det tredje (och viktigaste): lär dig använda sökfunktionen innan du startar nya trådar. Det finns flera trådar i PI med den frågeställningen och t.ex. en som startades för bara en dryg vecka sedan är så gott som identisk: https://www.flashback.org/t1274894
Citera
2010-09-05, 09:26
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Förstår vad du menar, har hänt mig med att en moderator inte svarat på en fråga, dem liksom ignorerar en ibland

Han har ju alltså inte lyckats skicka PM till mig. Att kräva att vi ska känna av när någon FB:are försöker skicka PM till oss är lite väl tufft tycker jag...
Citera
2010-09-05, 10:46
Medlem
utanmanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Mnja, här finns ju lite saker att reda ut.

För det första: jag har inte full PM-korg så dina PM borde komma fram om du stavar mitt nick rätt. Vad får du för felmeddelande?

För det andra: försöker man vara rolig och skojar om att ens TS är meningslöst flum, får man vara beredd på att det missförstås.

För det tredje (och viktigaste): lär dig använda sökfunktionen innan du startar nya trådar. Det finns flera trådar i PI med den frågeställningen och t.ex. en som startades för bara en dryg vecka sedan är så gott som identisk: https://www.flashback.org/t1274894

Tack najas för dina klarlägganden.

1) När jag ville skriva till dig så tryckte jag på ditt nick och och fick fram "rutorna" skrev mitt meddelande och tryckte på skicka, fick då svar att ; jag antingen inte var behörig att skriva här eller att jag var spärrad av nicket. Nu har jag gjort ett test och det gick iväg utan problem!

2) Ja, med facit i efterhand så förstår jag att jag inte borde "hakat på" kritiken.

3) Ja, största felet, jag erkänner jag sökte inte alls. Jag kollade bara på de 4 senaste "omgångarna". Ska försöka tänka mig för och söka först och skriva sen.
Citera
2010-09-05, 10:58
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utanmanus
Tack najas för dina klarlägganden.

1) När jag ville skriva till dig så tryckte jag på ditt nick och och fick fram "rutorna" skrev mitt meddelande och tryckte på skicka, fick då svar att ; jag antingen inte var behörig att skriva här eller att jag var spärrad av nicket. Nu har jag gjort ett test och det gick iväg utan problem!
Angående problem att skicka PM läs här.
Det inträffar kort sagt pga säkerhetsinställning.

Länk

Senast redigerad av epost72 2010-09-05 kl. 11:03.
Citera
2011-01-22, 12:45
Medlem
Jag skulle nog vilja påstå att den allra mest intressanta läsningen på Flashback återfinns i "papperskorgen". Det är synd bara att det inte går att fortsätta diskutera dessa ämnen.

Alla dagens mods verkar ha någon underlig benägenhet att flytta allt intressant, humoristiskt, påhittigt och nyskapande till just papperskorgen. Ofta med helt obegripliga motiveringar.

Nä, vill jag börja dagen med att läsa något intressant tar jag alltid en titt i papperskorgen först!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in