Vi säger att jag har lite erfarenheter kring restaurangbranschen och behöver ett jobb illa kvick.
Vad jag gör är följande:
-knallar in på restaurangen och snackar med någon hynda som kan ta mig till chefen.
-När jag väl sitter och presenterar mig för chefen drar jag upp 4000:- och stoppar ner dom i hans bröstficka lite smidigt och ber honom att anställa mig på heltid.
-Sen lägger jag till att jag kan provjobba 2 första veckorna såklart.
Är inte det shysst? Jag hade föredragit 4000:- i fickan framför ett skrynkligt CV iallafall, ja om jag vore chef.
Ska man ge det ett försök kanske? Vad tycker ni om idén?
Haha!! Muta sig till ett jobb i resturang?? Skämtar du med oss , Fråga om dom behöver folk , erbjud dig att arbeta en dag gratis för att visa vad du kan , Är du duktig så får du jobb. Bara en idiot säger nej till bra personal.
Betala för jobb , Herregud LOL. Att få jobb i resturang är det lättaste som finns.
Varför skulle en chef ta emot 4000 för att anställa en nolla till hans företag och betala ut minst det tredubbla till denna nolla varje månad? Du lär få betala bra mycket mer än så om det just är "jobbet" du är ute efter och inte pengarna men gissar på att du bara vill ha ett jobb för cashens skull så antar att du inte har de pengarna.