2010-09-04, 07:17
Jag blir bara allmänt irriterad, då det har gått förut på denna dator.
Problemet började under DH10summer (jag vet, ett tag sen, men jag har inte orkat bry mig tills nu), då jag av någon dum anledning installerade om java.
Innan ominstallationen fungerade allt perfekt, men efteråt kunde jag inte köra .jar-filer. Javascript på hemsidor funkar felfritt, det är bara .jar som bråkar.
När jag kör filen får jag detta felmeddelande:
Skulle bli glad för lite hjälp.
Problemet började under DH10summer (jag vet, ett tag sen, men jag har inte orkat bry mig tills nu), då jag av någon dum anledning installerade om java.
Innan ominstallationen fungerade allt perfekt, men efteråt kunde jag inte köra .jar-filer. Javascript på hemsidor funkar felfritt, det är bara .jar som bråkar.
När jag kör filen får jag detta felmeddelande:
Kod:
C:\Users\Maser\Desktop>"C:/Users/Maser/Desktop/Minecraft infdev 1.015 alpha/Minecraft infdev 1.015 alpha/Minecraft.jar"
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: C:\Users\Maser\Desktop\Minecraft infdev 1/015 alpha\Minecraft infdev 1/015 alpha\Minecraft/jar
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: C:\Users\Maser\Desktop\Minecraft infdev 1.015 alpha\Minecraft infdev 1.015 alpha\Minecraft.jar
at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
Could not find the main class: C:\Users\Maser\Desktop\Minecraft infdev 1.015 alpha\Minecraft infdev 1.015 alpha\Minecraft.jar. Program will exit.
Skulle bli glad för lite hjälp.