Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
Jag ser inga som helst problem med hemsidor likt den där skribenter på Svenska Mord läggs ut med namn och personuppgifter. Tvärtom tycker jag att det är bra då de alltså får stå för vad de skriver.

Jag har också en fråga till dig Anomynflashbackare.
Frågan är av filosofiskt natur.
De du argumenterar emot hänger ut en människa p.g.a. att han tidigare brutit mot lagen och det anser du vara fel, som jag tolkar det anser du att det är omoraliskt och odemokratiskt.
Men de som bryter mot moralen och postar information om en annan person som i sin tur har gjort något omoraliskt de anser du i sin tur förtjänar att bli uthängda.
Innebär detta att du tycker det är rätt att hänga ut människor på nätet? Fast bara ibland, eller lite. Skiljer du dig egentligen från dem du argumenterar emot? Kanske att alla människor kan reagera på känslor? Även du?
Nu har ju givetvis inte du aktivt verkat för att någon ska trakasseras, men å andra sidan har inte dem du argumenterar emot gjort det heller. Det handlar om information som sprids och man kan se det som två olika läger. Men båda läger gör precis likadant, egentligen.
Det tycker jag är rätt intressant.