• 1
  • 2
2010-09-04, 11:08
Medlem
Pallevantes avatar
Jag satt i första vagnen på tunnelbanan det handlar om och befarade faktiskt det värsta, skönt att det har gått bra.
Var på väg mot gullmarsplan med några polare när tuben helt plötsligt ryckte till och bromsade in strax innan perrongen på medborgarplatsen. Först gav dom oss ingen anledning men sen började dom prata om att det hänt en olycka och att vi var tvungna att vänta in räddningstjänst. Efter ungefär tio minuter blev vi utslussade och möttes av en hel armé av poliser, brandmän och ambulanspersonal.

Min morbida nyfikenhet tvingade mig att titta framför vagnen när jag gick förbi men eftersom det inte var något där och det inte hördes något förmodade vi att det låg någon en bit in under tåget, skönt att höra att det hade gått bättre än det såg ut.
Citera
2010-09-04, 21:19
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Jag satt i första vagnen på tunnelbanan det handlar om och befarade faktiskt det värsta, skönt att det har gått bra.
Var på väg mot gullmarsplan med några polare när tuben helt plötsligt ryckte till och bromsade in strax innan perrongen på medborgarplatsen. Först gav dom oss ingen anledning men sen började dom prata om att det hänt en olycka och att vi var tvungna att vänta in räddningstjänst. Efter ungefär tio minuter blev vi utslussade och möttes av en hel armé av poliser, brandmän och ambulanspersonal.

Min morbida nyfikenhet tvingade mig att titta framför vagnen när jag gick förbi men eftersom det inte var något där och det inte hördes något förmodade vi att det låg någon en bit in under tåget, skönt att höra att det hade gått bättre än det såg ut.
Jag satt på tåget innan och mötte mina vänner försökte ta kort nere på perrongen ert tåg som stod inne men app app det gick inte så jag valde att stå utanför för att sedan vandra vidare till Centralen med mina vänner och ta min nattbuss där i från då jag egentligen skulle åkt med ditt tåg mot Gullmars.. Jag trodde också att hon vart död.
Citera
2010-09-04, 22:51
Medlem
Blåfisks avatar
Alltså det går nog att klara sig om man ligger platt på mage mellan farskenorna, jag kikade in under ett C20-tåg en gång(i vagnhallen) och det är nog precis att det går. Åtminstone om man är som i det här fallet - ung liten tjej som är halvt förlamad av fyllan och ligger blick still utan minsta del uppstickande.
Och då gäller det att inga kablar eller så hänger ner.

Men som vanligt om man hamnar på spåret på en inomhusstation så lägger man sig i skyddsutrymmet under plattformskanten och inväntar personal.
Citera
2010-09-04, 22:59
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåfisk
Alltså det går nog att klara sig om man ligger platt på mage mellan farskenorna, jag kikade in under ett C20-tåg en gång(i vagnhallen) och det är nog precis att det går. Åtminstone om man är som i det här fallet - ung liten tjej som är halvt förlamad av fyllan och ligger blick still utan minsta del uppstickande.
Och då gäller det att inga kablar eller så hänger ner.

Men som vanligt om man hamnar på spåret på en inomhusstation så lägger man sig i skyddsutrymmet under plattformskanten och inväntar personal.
Jag vart ju jävligt rädd att tjejen dog. Därför skrev jag först dödsolycka eftersom man inte visste utgången. Sedan kommer man hem och hör att en brors kompis har dött i en olycka i natt. Jävligt kuslig natt.
Citera
2010-09-04, 23:22
Medlem
Blåfisks avatar
Förstår att det är otäckt. Du får försöka tänka som många förare intalar sig själva - det är inte värt att må dåligt över någon som av en eller annan anledning blir påkörd av ett tåg. Är de nere på spåret så är det uteslutande deras fel, inte förare, passagerare eller såna som du som ser från plattformen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in