2010-09-03, 17:30
Medlem
Psychoramas avatar
Hej, jag undrar vilken av dessa 2c-varianter är att föredra. Dvs vilken av dem ger mest eufori, OEV:s, CEV:s, mindfuck osv? Vilken av dem är skönast helt enkelt? Vill veta just för att jag och en polare argumenterar om vilken av dem som är mest värd att köpa/trippa på.. Själv anser jag 2c-e är mycket bättre från vad jag läst plus att tripptiden är mer lagom, alltså 8-10 timmar till skillnad från 2c-p som kan vara 10-20 timmar(vilket jag tycker är onödigt länge.. Så ni som testat båda eller en utav dem, vad tycker ni är bäst osv? Fördelar och nackdelar?

Polaren vill ha 2c-p just för att han testat det tidigare, tycker det var bra och vågar inte prova något nytt..

har själv enbart erfarenhet av 2c-b av alla 2c-x. Likheter?
Senast redigerad av Psychorama 2010-09-03 kl. 17:33.
Citera
2010-09-04, 01:11
Medlem
simonpimonpoos avatar
Jag har endast testat 2c-p, men av allt jag läst om 2c-e så verkar det betydligt mycket bättre. 2c-p var ganska svagt, även i lite högre doser. Det var nästan förskonat från något mentalt trippande. 2c-e ska ju vara riktigt tärande på psyket (både på gott och ont) samt ha bland de sjukaste hallucinationer man kan få på psykedelia. Folk brukar jämföra det med LSD.

De enda nackdelarna jag kan se med 2c-e är att den dels håller i sig en kortare tid (tycker om långa trippar) och dels att den är klassificerad som hälsofarlig vara.
Citera
2012-05-19, 01:45
Medlem
Turkfans avatar
Funderar också på detta.
Ska trippa imorgon och ska trippa med en person som aldrig trippat tidigare.

Vad tror ni är bäst för en nybörjare?
2c-p håller ju i sig rätt länge, men 2c-e ska ju vara mer svårhanterligt.

Vi har sitter och bra set och setting.

Är personligen mer sugen på 2c-e just nu, men egentligen kvittar det mig. Jag känner mig rätt säker i vad jag ger mig in på, men detsamma gäller ju inte min vän.

Vad tror ni?
Citera
2012-07-13, 23:20
Medlem
friman1987s avatar
ena e propan andra e etyl, 1 kolatoms skillnad. de e i princip samma. alla 2c- har nästan ett liknande drag, det är doseringen, bodyload, intesiteten, tidsintervalerna, och det sexuela aspekten som skiljer de åt. Det handlar om vad som är mest bekvämt! Vad jag har hört så ska 2c-e vara ett bättre alternativ.
Citera
2012-07-13, 23:33
Medlem
Sjograss avatar
Alexander och Ann Shulgin själva har i någon intervju uttryckt att 2c-e är en av de bästa substanserna de hittat, det tycker jag låter som en förträfflig recension
Citera
2012-07-14, 00:25
Medlem
friman1987s avatar
de nämnet 2CI och inte 2CE
Citera
2012-07-14, 00:25
Medlem
friman1987s avatar
nämner
Citera
2012-07-14, 00:42
Medlem
Sjograss avatar
Ajdå, då mindes jag fel.

Det jag hört om 2c-e är för övrigt att det ska vara en mer seriös karaktär än övriga 2c- substanser.
Citera
2012-11-04, 16:52
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Ajdå, då mindes jag fel.

Det jag hört om 2c-e är för övrigt att det ska vara en mer seriös karaktär än övriga 2c- substanser.
Det stämmer mycket väl det, även det du mindes är rätt, Shulgin höll 2C-E som en av de främsta(fenetylaminer), tillsammans med 2C-B, meskalin och iaf 2 av 2-C-T'erna, minns inte vilka exakt.
Ah just det, DOM är med också! Det ska vara en mkt lång tripp, en jag aldrig provat.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in