2010-09-03, 17:04
Medlem
Har en skoldator där C: är till för skolan osv, där går inte att installera saker. Men fick reda på av dom som delade ut datorerna att man kan installera ett OS på D: och ha det som "egen dator" där man kan installera saker bäst fan man vill.

Så jag undrar nu, finns det någon guide för detta? Hur ska jag få in ett OS utan cd-läsare?
Citera
2010-09-03, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Har en skoldator där C: är till för skolan osv, där går inte att installera saker. Men fick reda på av dom som delade ut datorerna att man kan installera ett OS på D: och ha det som "egen dator" där man kan installera saker bäst fan man vill.

Så jag undrar nu, finns det någon guide för detta? Hur ska jag få in ett OS utan cd-läsare?

vad är det för dator du har utan cd???
Citera
2010-09-03, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeyturken
vad är det för dator du har utan cd???

Citat:

HP Probook
Citera
2010-09-03, 17:21
Bannlyst
det går ju lägga in dubbla operativsystem.. det har jag själv provat men du får väl fixa så du har win x på ett usb minne.. om datorn har usb?
Citera
2010-09-03, 17:31
Medlem
Bookes avatar
Alt1. Koppla in en extern cd/dvd läsare och kör windows inst där ifrån.
Alt2. Boota windows från usb minne.
Citera
2010-09-03, 17:38
Medlem
Håller på installera win7 på mitt usb nu.. hoppas de funkar för man får inte support på den andra hårddisken
Citera
2010-09-03, 17:40
Bannlyst
Citat:

Det går att mounta en windows-image i daemon och starta installationen från den till den andra hårddisken.
Citera
2010-09-03, 17:47
Medlem
Dock som jag sa, kan jag inte installera saker på medans jag är på detta OS
Citera
2010-09-03, 18:08
Medlem
Det du kan göra är att du laddar hem Hirens BootCD/BootUSB från TPB eller nån annanstans.
Du bränner sen imagefilen till en cd eller usb och bootar från den. Där kan du ta bort administratörlösenordet. Logga sedan in som administratör/administrator utan lösenord och så gör du om din egen användare till administratör under användare i kontrollpanelen, sen kan du installera vad du vill!
Citera
2010-09-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nowarren
Det du kan göra är att du laddar hem Hirens BootCD/BootUSB från TPB eller nån annanstans.
Du bränner sen imagefilen till en cd eller usb och bootar från den. Där kan du ta bort administratörlösenordet. Logga sedan in som administratör/administrator utan lösenord och så gör du om din egen användare till administratör under användare i kontrollpanelen, sen kan du installera vad du vill!

Citat:
Håller på installera win7 på mitt usb nu.. hoppas de funkar för man får inte support på den andra hårddisken

Du missade det va?
Citera
2010-09-03, 19:37
Medlem
qu4dros avatar
Bränn en ubuntu live cd och starta datorn med den i och där mountar du windows
Citera
2010-09-03, 21:43
Medlem
Nej, jag tänkte mest att du kunde rätta till "problemet" såhär.
Om du installerar windows på ett usb-minne så blir det ju ytterligare ett "system" plus att usb ger längre hastigheter osv när du jobbar med program..

Jag tyckte detta var en mkt bättre lösning då du bara ändrar så att du kan installera programmen, istället för att ha olika operativsystem..

hursomhelst, lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in