Citat:
Ursprungligen postat av FruktPalm
you make no sense boyo
översätter jag din fråga så menar du: hindrar det jag sa, en språklig definition på ett "ett sammanhängde och interconnected flöde" ?
Nej för då syftar man på hela flödet som one unity, alltså allt, allt that is, everything, nature, god, universe, använd vilket ord du vill.
Problem är när man fraktionerar, sönderdelar verkligheten i rigida och permanenta skikt.
helt värdelöst att exemplifiera då det är idiot enkelt men sluta låtsas som om ni vet något

Om jag förstod dig rätt i ditt tidigare inlägg så menar du att struktureringen av världen med hjälp av våra sinnen och vår förnuft är i själva verket ett resultat av Lingvistisk semantik...(=språklig def?). Eller har jag missuppfattat dig?
...Alltså att det vi definierar inte existerar i världen i sig utan är uppbyggd av språket, hur vi talat, hur vi använder den, vad vi menar, right? Att vi konstruerar världen på det sättet är jag beredd att acceptera som en möjlighet men då måste man vara konsekvent.
Hjälp mig att förstå hur din "unity, allt, allt that is, everything, nature, god, universe" skulle vara ett resultat av någonting annat än denna semantik. Varför är den beskrivning mer äkta? Men framför allt hur kan man tolka denna alltet på ett meningsfullt eller pragmatisk sätt? Att säga att allt är ett säger mig inte mycket. Väldigt lite råmaterial att bygga någonting meningsfullt ifrån. Någonting utan struktur förklarar även ingenting.
Så jag ser inte varför det skulle vara ett problem att strukturera verkligheten? Det Rigida och permanenta som du nämner innehåller lite av en missuppfattning. Vetenskap är fylld med dynamiska processer där kausalitet står i centrum.