2010-09-02, 19:14
Medlem
Gång på gång på gång så läser man om bil olyckor i alla möjliga tidnings blaskor som finns om att en bil kommit över på fel sida av vägen, "av okänd anledning så kom bilen över i mötande trafik och frontalkrockade".
Av alla gånger man läst om de, så har man aldrig fått höra hur det egentligen gick till !! Fick bilen punktering, pillade chaffören på stereon, kom en geting in i bilen... Vad fan hände egentligen under alla dessa krockar ???

Den så kallade okända anledningen kan ju inte föralltid vara okänd.... eller ??
Citera
2010-09-02, 19:22
Medlem
Brookuss avatar
Många är väl tragiska människor som väljer att inte vilja leva längre och avslutar sitt liv på andras bekostnad...
Citera
2010-09-02, 19:27
Medlem
mEaters avatar
De flesta är nog inte i form att berätta orsaken till att de hamnat på fel sida vägen efter en frontalkrock. Sovande förare, fylla, självmord och sjukdom kan jag tänka mig är de vanligast förklaringarna.

När det är misslyckade omkörningar brukar det nämnas men då har väl personer i den omkörda bilen oftast bra uppfattning om vad som har hänt.
Citera
2010-09-02, 19:27
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Många är väl tragiska människor som väljer att inte vilja leva längre och avslutar sitt liv på andras bekostnad...

Finns många skulle jag tro.
Sen finns det som åker trötta och somnar, och mycket sms skulle jag tro.
Citera
2010-09-02, 19:35
Medlem
Amagadwats avatar
Har också tänkt på detta. På egen hand kom jag fram till något liknande: "Alla är idioter" och det svaret räckte för mig.

Här har vi några alternativ (som även har nämnts):

- Somnar framför ratten
- Pratar telefon / SMSar
- Är drogade / fulla
- Sjukdom / ryck
- Självmord (Jävla idioter som drabbar andra)
- Blir distraherade
- Något går sönder i bilen (Däck, broms, ratt etc.)
- Användning av stereon / AC / taklucka
- Nyser / hostar
- Bländade
- Vattenplaning
- Kanske... växlar... och råkar svänga till med ratten?
- Hjärnsläpp
Citera
2010-09-02, 19:42
Medlem
Studsbolls avatar
Saken är den att när det väl kommer fram vad orsaken var är det inte längre en nyhet. Det finns säkert en del statistik i frågan, men samtidigt är det väldigt svårt att veta säkert. Är det en frontalkrock kan de som körde dödas eller inte minnas vad som hänt. Eller så kan de ha anledning att inte vilja berätta vad de gjort, t ex pillat med radion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in