2010-09-02, 00:28
Medlem
viking76s avatar
Någon som känner till hur marknaden ser ut för att hyra ut en lägenhet (hyresrätt) i andra hand i Norrköping?

Är det brist på bostäder i Norrköping, eller om det är lätt att hyra ut?

Någon bra sida för Norrköping och lägenhetsuthyrning?

(Det handlar inte om min egen lägenhet, utan om min flickväns).
2010-09-02, 02:20
Medlem
har ingen koll på hur hyresvärdarna här funkar, men det brukar inte vara något problem om ni har en bra anledning. Nu kommer alla studenter till stan, så det är nog ganska enkelt att hitta en hyresgäst. Skulle dock rekommendera att ni hyr ut till någon ni känner lite, man brukar slippa otrevliga överraskningar då. Ligger lägenheten i stan eller?
2010-09-02, 11:31
Medlem
Det är inte jätte brist i Norrköping,men däremot brist på mindre lägenheter till den lägre prisnivån (visst,pris är alltid relativt).
Tjejkompisen flyttade dit för några månader sedan och har problem nu att hitta nått nytt nu när den befintliga lägenheten hon hittade skall lämnas åter.
Norrköping är även en student stad,så där av gissar jag att många av dom minde och lägre prissatta lägenheterna är tingade.
Vad är det för storlek?
Vilket pris hade du tänkt lägga dig kring?
Hur länge skall du hyra ut?
Har du tillåtelse att hyra ut i andra hand från din hyresvärd?
I vilket område ligger lägenheten?
Möblerad eller omöblerad?
Ovan är faktorer som styr lite efterfrågan och liknande.
2010-09-02, 12:10
Moderator
rotadents avatar
Eftersom annonsering är förbjuden på forumet har två inlägg raderats och jag har låst tråden. Tyvärr leder den här typen av trådar i princip alltid till brott mot 1.01 med påföljande varningar och avstängningar.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in