2010-09-02, 00:02
Bannlyst
Måste nu tyvärr lämna världens bästa bank, SEB.
Varför jag måste lämna dom är irrelevant egentligen men dom fittorna låter mig inte ha ett nytt Visa-kort fast jag själv spärrade det gamla för att inte spela bort min lön.
Detta är enligt mig bästa banken av flera skäl.
24/7 öppen support,många kontor, trevliga handläggare e.t.c.

Banken jag ska byta till är Swedbank men nu har jag ett par frågor jag hoppas någon vänlig själ kan besvara!

Om jag varit sen några gånger att betala tillbaka lån hos SEB, typ missat dragningar etc men att jag aldrig fått påminnelse eller anmärkning för det, syns det i min Swedbank om jag någon gång i framtiden vill ta lån där?
Är dom så mycket sämre än SEB som jag befarar?
Hur gör jag med lön,alla räkningar som dras på Autogiro e.t.c?

Har inte helt bestämt mig än men vill byta bank i alla fall, har ni någon annan ni föreslår och varför då?

Finns det statistik på hur många kunder som använder respektive bank?
Citera
2010-09-02, 00:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_bar
men dom fittorna låter mig inte ha ett nytt Visa-kort fast jag själv spärrade det gamla för att inte spela bort min lön

Du kan inte hålla i pengar, sen med att betala tillbaka lån = opålitlig (ekonomiskt iliterat), du kallar dem "fittor" och så undrar du varför dom inte vill ge dig ett nytt visa-kort? Mycket ska man höra innan öronen trillar av.

Swedbank liksom alla banker kan givetvis göra en förfrågan om du söker lån. Personligen kan jag säga att Swedbank är ett riktigt rövhål till bank och jag flyttar jämt och ständigt pengar därifrån. Vet faktiskt inte varför jag har kvar dom överhuvudtaget!

Om du nu har kommit över ditt spelberoende så kanske du har någon form av intyg som du kan visa upp för SEB (som du anser är världens bästa bank trots allt). Då får du kanske ditt visakort tillbaka? Eller om du kan visa att du inte spelar längre på något sätt (vilket jag betvivlar).
Citera
2010-09-02, 00:27
Medlem
Varför väljer du just Swedbank? Självdestruktivt beteende?
Citera
2010-09-02, 10:20
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Undrar också varför du väljer Swebank av alla banker. De få gånger jag har haft ärenden där som privatkund utan någon tid hos kamrer har det alltid varit väldig lång väntetid och det verkar även som om det är "packet" man tvingas knö och vänta med.

Nordea eller Handelsbanken torde vara närmare det du söker om du nu skall byta från SEB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in