2010-09-01, 20:22
Medlem
Jag har läst alla trådar gällande jobb i usa och förstått att det är "omöjligt" att få jobbvisum om man inte besitter en färdighet som inte finns där, så det blir nog svårt. Men hur ser det ut med jobb där de behöver svensktalande personer? Finns det inga jobb där? Finns ju massor i England. Kan inte det vara en väg till att få jobb där?
Citera
2010-09-01, 20:25
Medlem
BadCops avatar
Vilken typ av jobb skulle det vara? Mojligtvis for ett svenskt foretag har kanske. Men jag har svart for att tanka mig att ett svenskt foretag skulle anstalla nagon utan kvalifikationer for att jobba pa deras USA-kontoret.
Citera
2010-09-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadCop
Vilken typ av jobb skulle det vara? Mojligtvis for ett svenskt foretag har kanske. Men jag har svart for att tanka mig att ett svenskt foretag skulle anstalla nagon utan kvalifikationer for att jobba pa deras USA-kontoret.

Säljare?
Citera
2010-09-02, 14:24
Medlem
BadCops avatar
Salja vad och till vem? Till svenska kunder fran USA? Troligen inte sarskilt stort behov eftersom de flesta svenskar pratar bra engelska. Men kolla runt vetja. Skriv en cv och posta pa monster.com etc och se om du far nagra napp fran annat an scammers. Man vet ju aldrig...
Citera
2010-09-05, 20:31
Medlem
MrBulldoggs avatar
Är uppväxt i sverige men har bott i USA ca 10 år innan jag nyligen återvände häromåret. Kort version: gift dig till ditt greencard, annars kan du glömma det. H1B visas, som de heter, delades ut till höger och vänster under IT-boomen när jag var där, men det kostar fett med slantar för arbetsgivaren. Idag finns en uppsjö desperata infödda OCH indier/kineser/pakistanier osv som måste förnya sina H1B visas medelst ny anställning för att få stanna kvar, så det är knappast läge att försöka få in foten i dörren nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in