Citat:
– Under min röstskola går jag igenom att det går att rösta på olika partier, och hittar man inte det parti man vill ha på valsedlarna så kan man ta en blank valsedel, säger hon.
– Det är beklagligt att inte alla partier tänker göra allt de kan göra för att öka valdeltagandet i den här staden, avslutar Alaa Idris.
LO sa exakt samma sak när svenska företagare ville hindra deras indoktrinerad röstcoachning på arbetsplatser.
Det här är en ful sida av socialdemokratin som har funnits sedan länge. Personligen tycker jag att man bara borde tillåta representanter från valnämnden hålla så kallade röstskolor.
Det är så löjligt uppenbart att när LO eller SAP med Mona Sahlin själv håller röstskolor för att enligt dom själva "Öka valdeltagandet och stärka demokratin" så är det en illa dold agenda bakom agerandet.
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Var inte dum, det där är inte valfusk på långa vägar. Etiskt tvivelaktigt är det däremot.
Det är bortom tvivelaktig. Det är förkastligt att gömma sig bakom en så kallad objektiv röstskola för att enbart stärka demokratin och öka valdeltagandet.