2010-09-01, 19:26
Medlem
sWeePerrs avatar
Nu tar sossarna nya grepp i sitt valkampanjande. Otillbörlig valpåverkan av våra nysvenskar:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=3972148

Citat:
Idag promenerade Socialdemokraternas ordförande Mona Sahlin till vallokalen i Vivalla i Örebro, tillsammans med partiets röstskola.

Ligger de så dåligt till att de måste ta till valfusk?
Citera
2010-09-01, 19:34
Moderator
skunkensunes avatar
Var inte dum, det där är inte valfusk på långa vägar. Etiskt tvivelaktigt är det däremot.
Citera
2010-09-01, 19:34
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
– Under min röstskola går jag igenom att det går att rösta på olika partier, och hittar man inte det parti man vill ha på valsedlarna så kan man ta en blank valsedel, säger hon.

– Det är beklagligt att inte alla partier tänker göra allt de kan göra för att öka valdeltagandet i den här staden, avslutar Alaa Idris.

LO sa exakt samma sak när svenska företagare ville hindra deras indoktrinerad röstcoachning på arbetsplatser.

Det här är en ful sida av socialdemokratin som har funnits sedan länge. Personligen tycker jag att man bara borde tillåta representanter från valnämnden hålla så kallade röstskolor.

Det är så löjligt uppenbart att när LO eller SAP med Mona Sahlin själv håller röstskolor för att enligt dom själva "Öka valdeltagandet och stärka demokratin" så är det en illa dold agenda bakom agerandet.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Var inte dum, det där är inte valfusk på långa vägar. Etiskt tvivelaktigt är det däremot.

Det är bortom tvivelaktig. Det är förkastligt att gömma sig bakom en så kallad objektiv röstskola för att enbart stärka demokratin och öka valdeltagandet.
Senast redigerad av gunseng2 2010-09-01 kl. 19:37.
Citera
2010-09-01, 19:46
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Det är bortom tvivelaktig. Det är förkastligt att gömma sig bakom en så kallad objektiv röstskola för att enbart stärka demokratin och öka valdeltagandet.
Jag kommer att tänka på missionärer "som bara vill hjälpa till där det behövs utan baktankar", när dom åkt därifrån är alla stackars negrer lik förbannat tokkristna
Citera
2010-09-01, 20:56
Medlem
Fylleannas avatar
I Arboga skulle nog en röstskola för nysvenskar inte tillföra några fler röster till sossarna...
http://www.youtube.com/watch?v=yMJDIyyxY1A 1.31
Citera
2010-09-01, 21:15
Medlem
Gamble33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna
I Arboga skulle nog en röstskola för nysvenskar inte tillföra några fler röster till sossarna...
http://www.youtube.com/watch?v=yMJDIyyxY1A 1.31
Fyfan vad härligt med mångkultur!
Citera
2010-09-01, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
LO sa exakt samma sak när svenska företagare ville hindra deras indoktrinerad röstcoachning på arbetsplatser.

Det här är en ful sida av socialdemokratin som har funnits sedan länge. Personligen tycker jag att man bara borde tillåta representanter från valnämnden hålla så kallade röstskolor.

Det är så löjligt uppenbart att när LO eller SAP med Mona Sahlin själv håller röstskolor för att enligt dom själva "Öka valdeltagandet och stärka demokratin" så är det en illa dold agenda bakom agerandet.

Ja. Det finns ju regler för ett val... I andra länder finns i varje fall regel om "kampanjvila" och förbud att publicera opinionsmätningar just före och under valdagen. Det är konstigt att i Sverige vem som helst kan kalla sin verksamhet för en "objektiv röstskola" - det borde bara valmyndigheten få göra...!
Citera
2010-09-01, 21:31
Medlem
the-consuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Nu tar sossarna nya grepp i sitt valkampanjande. Otillbörlig valpåverkan av våra nysvenskar:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=3972148

Ligger de så dåligt till att de måste ta till valfusk?

Det bekräftar ju bara det där om valboskap...
Citera
2010-09-01, 21:32
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Nej, något valfusk i juridiskt hänseende är det inte. Däremot är det valfusk i moraliskt hänseende. Det är illa och borde lätt platsa i FBs "Stora valfusktråden", om den tråden hade funnits.
Citera
2010-09-01, 21:33
Medlem
Intotherainbows avatar
Inte bara S som kör med röstskolor, IFmetall hade röstskola för våra sommarjobbare i sommras där det bland annat visades filmklipp från filmen skotten i ådalen med tilllagda blodstänk...suck.
Citera
2010-09-01, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Jag kommer att tänka på missionärer "som bara vill hjälpa till där det behövs utan baktankar", när dom åkt därifrån är alla stackars negrer lik förbannat tokkristna

Senast redigerad av michin 2010-09-01 kl. 21:39. Anledning: förtydligande
Citera
2010-09-01, 22:15
Medlem
SparTyres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Inte bara S som kör med röstskolor, IFmetall hade röstskola för våra sommarjobbare i sommras där det bland annat visades filmklipp från filmen skotten i ådalen med tilllagda blodstänk...suck.

Verkar som att IF Metall ligger i. De lokala fackansvariga i min region hade nyligen ett "krismöte" på min fabrik eftersom vissa fabriker slagit larm om att deras medlemmar kanske skulle rösta på alliansen. De diskuterade väl och länge vilka partier som det skulle röstas på i de olika valen och vilka personer man ska kryssa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in