2010-09-01, 12:39
Medlem
willanns avatar
Hej, har haft töjda hå i öronen i kanske 2 år nu men så i början av sommaren tappade jag smyckena när jag var och badade å orkade inte köpa nya förns nu förra helgen så jag satte i dom. Hade 12mm när ja tappade dom men hålen krympte en del, trots det köpte jag ett par 12mm silicon tunnlar och tvingade i dom nu efter 4 dagar så har svullnaden i öronsnibbarna inte gått över ett dugg och imorse hade jag mer var i hålet än vad jag någonsin haft.

Då till min fråga ska jag bara sätta i dom och fortsätta låta det ta sin tid elr ska jag ta ut dom och låta de läka sen köpa mindre storlekar och börja om på tex 8mm?

Tack på förhand!
Citera
2010-09-01, 13:04
Medlem
JizzieJinxs avatar
Ta ut dem och låt dem läka lite, köp 8 och börja om upp till 12, tycker jag.
Citera
2010-09-01, 14:19
Medlem
willanns avatar
Okej jag gör så, det är bara så jäkla dyrt med töjningar. fan hundring styck för silicon tunnlar de är ett överpris så inte duga.

En till fråga, har alltid använt helosan salva till att smörja för de var det som rekomenderades. Äre det optimala elr finns det något annat billigt lätt tillgängligt?
Citera
2010-09-01, 14:20
Medlem
JizzieJinxs avatar
Om salvan vet jag inte riktigt.. Helosan är ju grymt fet liksom. Kanske idomin eller något, men de ligger väl på samma pris.
Citera
2010-09-01, 14:24
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willann
Okej jag gör så, det är bara så jäkla dyrt med töjningar. fan hundring styck för silicon tunnlar de är ett överpris så inte duga.

En till fråga, har alltid använt helosan salva till att smörja för de var det som rekomenderades. Äre det optimala elr finns det något annat billigt lätt tillgängligt?

Några råd i all välmening; försök läs på lite om kroppens reaktioner och exempelvis skillnaden mellan infektion och inflammation, och skillnaden mellan var och andra kroppsvätskor och utsöndringar.

Annars ja, plocka ut, ta väl hand om dig själv och öronen och börja om på nytt.

Varför smörjer dig med Helosan, vad är syftet? Och varför är det viktigaste att det är billigt och lättillgängligt?

Det enda jag kan rekommendera för att hjälpa vävnaden återhämta sig när man töjer är en riktigt bra olja med högt E-vitamin innehåll, exempel på detta är jojoba, jordnöts eller emu-olja. Emu-olja är riktigt bra.

Lycka till..
Citera
2010-09-01, 15:03
Medlem
willanns avatar
Syftet med att ja smörjer med helosan är väl typ för att de torkar annars, de återfuktar väl och är bra för sprucken hud står de på den. Men en sån där Emu-olja skulle jag ju kunna köra på.

Säljer dom såna på hälsoapotek och så eller? och typ hur/när menar du att jag ska smörja med den? 1 gång om dagen eller nåt sånt?

En till fråga när det ändå verkar som om vi har ett proffs här Min ena öronsnibb är och har alltid varit större än den andra, kan det vara för att hålen från början inte satt på samma höjd eller är det för att jag gjort något fel?
Citera
2010-09-01, 15:17
Medlem
.44s avatar
Citat:

Om du köpet alla töjsmycken du behöver samtidigt från 8 till 14 från crazy-factory.com blir det inte farligt dyrt. De tar ca 10kr för en silikontunnel och lika mycket för en plastspiral.. Frakten kostar 48kr och du får varorna på mindre än en vecka
Citera
2010-09-01, 15:25
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Syftet med att ja smörjer med helosan är väl typ för att de torkar annars, de återfuktar väl och är bra för sprucken hud står de på den. Men en sån där Emu-olja skulle jag ju kunna köra på.

Säljer dom såna på hälsoapotek och så eller? och typ hur/när menar du att jag ska smörja med den? 1 gång om dagen eller nåt sånt?

En till fråga när det ändå verkar som om vi har ett proffs här Min ena öronsnibb är och har alltid varit större än den andra, kan det vara för att hålen från början inte satt på samma höjd eller är det för att jag gjort något fel?

Jo, fast det du egentligen vill åt är något som underlättar och stimulerar celltillväxten. Och jag undrar om dina öron verkligen spricker och blir väldigt torra bara för att du töjer? Isåfall undrar jag lite hur du gör när du töjer.

Ja hälsokostaffärer brukar ha, finns även på internet att beställa. Du kan ju alltid testa att smörja och MASSERA (det magiska tricket!) ungefär en gång om dagen. Allmänna andra tips är ju att sova utan smycke, och då kan man med fördel massera på morgonen när de sätts i...

Jaa, fistulans placering kan vara felaktig från början, vilket inte brukar synas tydligt när man har små storlekar men ju mer man töjer desto mer syns skillnaden och kan leda till att det blir för tunt på vissa ställen, och du kan riskera vävnadsdöd om du då fortsätter töja så det tunnas ut för mycket. Du kan rätta till det genom att göra en öronsnibbsskalpering hos en duktig bodymoddare.

Citat:
Ursprungligen postat av .44
Om du köpet alla töjsmycken du behöver samtidigt från 8 till 14 från crazy-factory.com blir det inte farligt dyrt. De tar ca 10kr för en silikontunnel och lika mycket för en plastspiral.. Frakten kostar 48kr och du får varorna på mindre än en vecka

Fast sen vill man ju inte töja med sådan skit ändå, så helt onödigt att du påpekar det.
Citera
2010-09-01, 15:37
Medlem
willanns avatar
Alltså jag har alltid töjt med silikon tunnlar, förutom de 2 första gångerna då jag använde stål ringar som jag satte i på nån studio i gamla stan. Jag vet faktiskt inget annat sätt att töja än med silikon om ja säger så och tycker alltid de har funkat bra å så :S

Och det här med skalpera och så jag ska alltså inte töja större än 12mm, hade 18 som störst men tröttnade och ville kunna köpa fler olika sorters smycken så jag gick utan smycke i några månader för att sen sätta i ett par silikon 12or. Tänkte åka till närmsta hälsoshop imorgon och köpa emu-olja och smörja på sen väntar ja ett tag med att sätta i nåt. Tänkte köpa mig ett par 8mm och ett par 10mm sedan sätta i 12mm som jag redan har.

Btw, nu känns öronsnibbarna förjävligt. tog ut dom ja hade i idag dom är svullna så in i skogen och jag kan knappt röra dom utan att det gör ont och dom känns hårda. Ska jag bara köpa sån där olja smörja dom och försöka massera ett tag tills svullnaden går ner elr har du nåt mer tips?
Senast redigerad av willann 2010-09-01 kl. 15:50.
Citera
2010-09-01, 15:58
Medlem
.44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
text

Fast sen vill man ju inte töja med sådan skit ändå, så helt onödigt att du påpekar det.

Det gamla "man får vad man betalar för". Jag kan lova att deras silikontunnlar och akrylspiraler är minst lika bra som de du köper för 40kr styck på barbarella. Vad skulle skilja deras saker från de de säljer i sverige? Det enda jag kan tänka mig är antalet mellanhänder och det bruttovinsten som svenska sidor har iom att de säljer i betydligt mindre kvantiteter.

Förr handlade jag allt från barbarella, tribe och lokala studios men numera beställer jag alltid från crazy-factory. Det har bara varit enstaka saker som varit dåliga med oftast är det samma saker som från svenska sidor. Dyrast är inte alltid bäst enligt mina erfarenheter.
Citera
2010-09-01, 16:16
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .44
Det gamla "man får vad man betalar för". Jag kan lova att deras silikontunnlar och akrylspiraler är minst lika bra som de du köper för 40kr styck på barbarella. Vad skulle skilja deras saker från de de säljer i sverige? Det enda jag kan tänka mig är antalet mellanhänder och det bruttovinsten som svenska sidor har iom att de säljer i betydligt mindre kvantiteter.

Förr handlade jag allt från barbarella, tribe och lokala studios men numera beställer jag alltid från crazy-factory. Det har bara varit enstaka saker som varit dåliga med oftast är det samma saker som från svenska sidor. Dyrast är inte alltid bäst enligt mina erfarenheter.

Det är inte alls vad jag menade. Jag menade att akryl är inget du vill ha i nytöjda eller oläkta hål och silikon är knappast heller optimalt för töjning..
Citera
2010-09-01, 16:32
Medlem
willanns avatar
Btw, nu känns öronsnibbarna förjävligt. tog ut dom ja hade i idag dom är svullna så in i skogen och jag kan knappt röra dom utan att det gör ont och dom känns hårda. Ska jag bara köpa sån där olja smörja dom och försöka massera ett tag tills svullnaden går ner elr har du nåt mer tips?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in