Flashback bygger pepparkakshus!
2004-05-26, 20:44
Medlem
bees avatar
kollade pa Da band pa mtv igar kvell, kenns som diddy jobbar ganska hart...
manga kenda rappare tar ju droger, har aldrig hort nagot om puff...vad tror ni, gar han pa coke?
Citera
2004-05-28, 14:03
Medlem
Crashs avatar
Han är ju knappast någon riktig rappare heller
Citera
2004-05-29, 12:21
Medlem
Finns det några riktiga rappare kvar på Mtv? Allt jag ser där är några lyxsökande crack pundare som något skivbolag har tvättat, satt på rena kläder och gett en text inehållande tre till fyra fraser med Hoo, Hood, Dogs och shake that ass.
Citera
2004-05-29, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _J0nas_
Finns det några riktiga rappare kvar på Mtv? Allt jag ser där är några lyxsökande crack pundare som något skivbolag har tvättat, satt på rena kläder och gett en text inehållande tre till fyra fraser med Hoo, Hood, Dogs och shake that ass.

Vadå, måste dom röka Ful-crack och ha smutsiga kläder för att vara en "fet" chipp hoppare?
Citera
2004-05-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Vadå, måste dom röka Ful-crack och ha smutsiga kläder för att vara en "fet" chipp hoppare?

Japp
Nejdå men det är ingen kännsla i den hipphoppen/rappen som görs idag och speciellt inte i den komersiella skiten dom kör på Mtv.
Citera
2004-05-29, 23:06
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bee
kollade pa Da band pa mtv igar kvell, kenns som diddy jobbar ganska hart...
manga kenda rappare tar ju droger, har aldrig hort nagot om puff...vad tror ni, gar han pa coke?

Du kunde lagt till att de flesta kända underhållare överhuvudtaget åtminstone har testat tyngre droger i nån form. Jag tror definitivt att Diddy har testat coke, det passar liksom hans shiny-suit-livsstil på nåt sätt. Men an verkar samtidigt vara en snubbe med kontrollbehov och är grymt framgångsrik som affärsman. Dock knarkar även sådana så jag vetefan.
Citera
2004-05-30, 15:24
Medlem
tames avatar
Diddy. Jobba hårt? Det ordet existerar inte i hans vokabulär då han inte ens skriver sin egna lyrics, och produktionen sköter han inte heller men kallar sig ändå "producent". Förövrigt så slängde han hela Da Band-projektet åt helvete.
Citera
2004-05-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tame
Diddy. Jobba hårt? Det ordet existerar inte i hans vokabulär.

Han jobbar oerhört hårt i andra sammanhang iallafall. Är för tillfället med i en Broadway-pjäs "Raisin in the sun", om de svartas historia i USA. Han är ju dessutom ägare till Sean John, med butiker i NYC (5th Avenue!), Tokyo, London osv. Märket omsätter miljarder. Dessutom har han tusen andra projekt igång samtidigt. Musik är inte längre hans huvudsakliga business, även om Bad Boy omsätter stora summor pengar fortfarande. Så jobbar hårt, det gör han. Och tjänar grova pengar.
Citera
2004-05-30, 17:22
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Diddy. Jobba hårt? Det ordet existerar inte i hans vokabulär då han inte ens skriver sin egna lyrics, och produktionen sköter han inte heller men kallar sig ändå "producent". Förövrigt så slängde han hela Da Band-projektet åt helvete.

Rent musikaliskt jobbar han ju knappast ihjäl sig, det är mer som businessman han får min respekt. Jag har förresten aldrig fattat varför han står som producent till låtar han inte har producerat, det är ju en sak att låta andra skriva ens texter men att ange sig själv som låtskrivare och producent borde inte ens vara tillåtet om man inte är det. Fast det är väl som med Dr Dre, att han ändå har ett finger med i spelet kring musiken, bara att han tar hjälp av andra.
Citera
2004-05-30, 18:46
Medlem
tames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Han är ju dessutom ägare till Sean John, med butiker i NYC (5th Avenue!), Tokyo, London osv. Märket omsätter miljarder...

Bara för att man äger ett företag så behöver det inte innebära att man arbetar hårt då både Sean John och Rocawear har sin skara designers som utvecklar deras kollektioner - sen har de ju barnarbetare i U-länder som syr upp det hela. Så jag tror inte hans insats i det företaget är vidare omfattande mer än att han håvar in majoriteten av stålarna.
Citera
2004-06-02, 23:39
Medlem
Nej, det är självklart.
Lika självklart som att Stefan Persson inte syr H&M:s kläder. Svanberg bygger inte några telefoner heller. Och det är klart, om endast kroppsarbete kan kallas för "hårt arbete" så visst, i sådana fall pillar han bara navel.
Men jag vill nog hävda att det krävs en del hårt arbete för att skapa och äga ett miljardföretag som är representerat över hela världen.
Citera
2004-06-07, 23:41
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Bara för att man äger ett företag så behöver det inte innebära att man arbetar hårt då både Sean John och Rocawear har sin skara designers som utvecklar deras kollektioner - sen har de ju barnarbetare i U-länder som syr upp det hela. Så jag tror inte hans insats i det företaget är vidare omfattande mer än att han håvar in majoriteten av stålarna.

Rocawear är väl Jay Z som har, inte hundra på det men nästan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in