Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvad
En 00:a är helbilsgodkänd efter EU-gemensamma regler som innebär att man i princip inte kan bygga om dem ett dugg. En 92:a omfattas inte av de reglerna så den är lättare att modifiera lagligt. Så det kanske fanns en tanke bakom att lura bilprovningens ursprungskontroll med att ange bilen som äldre än vad den är vid importen.
Ja, men jag ringde till SBP idag, och de sa att det har blivit något fel vid registeringsbesiktningen och att det var deras fel. Han antog att det hade varit mycket stress just den dagen och därav slarvet.
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Om den är registrerad som en 92:a skall du ju inte betala priset för en 00, du kan ju aldrig sälja den som en 00 och en 8 år gammal bil måste ju ha ett väsentligt lägre värde, dessutom kan det ju rent faktiskt vara en stulen bil med gammal identitet.
Jag kommer att få den riktigt billigt, men det är oväsenligt. Var inne hos en BMW-firma idag och bad de knappa in regnumret, och mycket riktigt. Den är tillverkad månad 12 år 1999. Det ska rättas till och försäkringsbolaget jag har vänt mig till har engagerat sig väldigt mycket och jobbar på att få rätsida på det. Dom sa att jag kunde köpa bilen och försökra den som en 92:a under tiden. Skulle en olycka uppstå så lär det bli en rejäl utredning, och jag skulle inte behöva bli lidaande.