Hej mina vänner!
Läste denna tråd och kikade in testet. Just detta test var samma test jag gjorde för ett tag sedan. Jag har provat ett par IQ-test tidigare (som varit annorlunda) och fått ganska varierande förslag på vilken potentiell IQ som jag har. Jag har även testat min IQ hos Mensa och min IQ är fastställd till 146. Detta var innan jag började supa. Jag är 24 idag, var 20 när jag gjorde testet.
Jag har tidigare gjort IQ-tester med minnesdel där jag failat kraftigt (på nääätet woho). Alla IQ-test är annorlunda och det måste ni ha i åtanke. Att kunna tänka logiskt, eller om ni frågar mig --> SVARTVITT är ganska lätt, men när det kommer till just minnet är det inte min starkaste sida! Alla test är olika och när det gäller det logiska tänkandet så går det att träna upp det via att träna gamla IQ-test osv, se sambanden, nöt på. Ni kommer att fatta mer och mer allt eftersom!
Något jag även vill poängtera är att IQ och EQ skiljer sig kraftigt. Kom alltid ihåg det!
Nu pratar vi iaf Mensas provtest och här har ni mitt "facit" och en video där jag försöker att förklara lite. Jag är ganska packad och ni kommer att märka att jag ibland förklarar lite halvtaskigt. Det beror mest på tidspress och att jag är en dålig lärare. Undrar ni specifikt över någon fråga så skriv den här eller maila till mig så förklarar jag genomgående! Jag förklarar lite dåligt på vissa frågor men jag kan gå igenom det mer ordentligt eller så kan någon annan här på FB ta det
Anyways! Här kommer min genomgång och mitt lilla "facit". Hade bara 10 minuter på mig men hör av er så går vi igenom det vidare... (ignorera min bögiga röst jag är SJUKT cool annars) !!!
http://tinypic.com/player.php?v=21cy2gz&s=7