• 1
  • 2
2010-08-31, 19:46
Medlem
Ska skaffa nytt bankkonto i Norge nu i dagarna, och undrar vilken jag ska välja! Nordea är uteslutet - någon nöjd kund verkar inte finnas.

Krav:
Gratis att föra över pengar mellan det norska och det svenska kontot.
Internetbank

Jag har LF bank i Sverige idag, men kan ordna en till om det behövs!
Citera
2010-08-31, 20:29
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yalouque
Ska skaffa nytt bankkonto i Norge nu i dagarna, och undrar vilken jag ska välja! Nordea är uteslutet - någon nöjd kund verkar inte finnas.

Krav:
Gratis att föra över pengar mellan det norska och det svenska kontot.
Internetbank

Jag har LF bank i Sverige idag, men kan ordna en till om det behövs!

swedbank har en gratis överföring i månaden om du har svenskt swedbank konto med.
Citera
2010-08-31, 21:25
Medlem
Danske Bank kanske kan vara ett alternativ. Deras kontopaket Danske Direkt är gratis och kontopaketen i Norge och Danmark kan man då skaffa gratis (genom svenska banken alltså).
http://www.danskebank.se/sv-se/priva...-utlandet.aspx
Senast redigerad av hakanh 2010-08-31 kl. 21:28.
Citera
2010-09-02, 18:30
Medlem
kalleman00s avatar
Jag har Nordea, visserligen inte i Norge, men däremot i både Sverige och Danmark, och jag är nöjd. Där är överföringarna gratis.
Citera
2010-09-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
swedbank har en gratis överföring i månaden om du har svenskt swedbank konto med.

gratis överföring ja, men det kostar 50 kr i månaden att ha kontot i norge.
Citera
2010-09-11, 19:25
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriscenter
gratis överföring ja, men det kostar 50 kr i månaden att ha kontot i norge.

hittar du en bank i norge som inte tar betalt för konto så hojta till är du snäll
är det nått norge är bra på är det att ta ut avgifter på ALLT.
Citera
2010-09-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
hittar du en bank i norge som inte tar betalt för konto så hojta till är du snäll
är det nått norge är bra på är det att ta ut avgifter på ALLT.
Om du läser mitt inlägg ovan igen: Med ett GRATIS kontopaket (Danske Direkt) hos Danske Bank i Sverige kan man ansöka om ett GRATIS kontopaket hos Focus Bank i Norge.
Citera
2010-09-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakanh
Om du läser mitt inlägg ovan igen: Med ett GRATIS kontopaket (Danske Direkt) hos Danske Bank i Sverige kan man ansöka om ett GRATIS kontopaket hos Focus Bank i Norge.
Jag kan alltså starta ett norskt konto från Sverige? Jag har ordnat skattekort och norskt personnummer, räcker det? Och är du helt säker på detta?
Citera
2010-09-18, 12:27
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:

tänkte fel när jag skrev, min tanke var att ha ett konto här i norge utan krav på att ha ett i sverige ellr annat land.
Citera
2010-09-18, 12:53
Medlem
Citat:
Danske Bank kanske kan vara ett alternativ. Deras kontopaket Danske Direkt är gratis och kontopaketen i Norge och Danmark kan man då skaffa gratis (genom svenska banken alltså).
http://www.danskebank.se/sv-se/priva...-utlandet.aspx
Kan man skaffa norskt konto från Sverige med Danske Bank? Ett norskt konto som Manpower kan betala ut lön till, för att vara extra tydlig.
Citera
2010-09-19, 00:24
Medlem
Identisks avatar
Jag har Nordea i Norge/Sverige och för över pengar utan extra kostnader. Nöjd med Nordea är jag dessutom.
Citera
2010-09-19, 20:24
Medlem
Citat:
Jag kan alltså starta ett norskt konto från Sverige? Jag har ordnat skattekort och norskt personnummer, räcker det? Och är du helt säker på detta?

Citat:
Kan man skaffa norskt konto från Sverige med Danske Bank? Ett norskt konto som Manpower kan betala ut lön till, för att vara extra tydlig.

Svaret är Ja på båda frågorna. Detta gäller alltså om man är kund hos Danske Bank i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in