2010-08-31, 19:24
Medlem
Hej hopp, då fader min tänkte sälja sitta akvarium så var jag över och kollade vad han hade i tanken. Såg då en fin liten mal (L 200) som jag ville ha, så jag fyllde upp mitt.. 80L ? Kar med vatten och så fick han leva vidare i familjen så att säga.

Men han gillar och gömma sig.. Så vad jag har är ett "vackert" intrett akvarium med en mal som gömmer sig under stenarna. Vad kan jag ge han för sällskap ?

Vill inte ha : Guldfisk, guppy, molly eller annan "kloakfisk". Har funderat på diskusar igen, men de vill väl ha lite mer yta har jag för mig..

Så ja.. förslag ? Sugen på en kampfisk igen, men de gillar väl inte andra fiskar med större fenor ? Dom ska vara vackrast i karet ?
Senast redigerad av Rolthar 2010-08-31 kl. 19:33.
Citera
2010-09-02, 18:53
Medlem
Ett par stora Scalare? stavning..?
Citera
2010-09-02, 18:56
Medlem
bombaccis avatar
pirayor
Citera
2010-09-03, 10:00
Medlem
Blev ett gäng körsbärsräkor
Citera
2010-09-04, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snytbengt
Ett par stora Scalare? stavning..?

Fick reda på att jag ska få 2x diskusar som ska få växa i karet nu, så en eller flera scalarer (Vet inte själv hur det stavas) så hade det antagligen blivit bråk om jag minns rätt.
Citera
2010-09-10, 11:35
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolthar
Fick reda på att jag ska få 2x diskusar som ska få växa i karet nu, så en eller flera scalarer (Vet inte själv hur det stavas) så hade det antagligen blivit bråk om jag minns rätt.

Tror det är tok på för lite yta för Diskusar, vill du även få dom att växa så behöver du en större kar. Fixa en stim Kilfläcksboror eller Neon/Kardinaltetror samt nån Kampfisk, de går alla bra ihop. Att sedan Komplettera med lite växter och räkor är bara bättre. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in