2010-08-31, 16:38
Medlem
phjts avatar
Tjena.

I början av sommaren så var jag och några polare på en fest hos några som går i samma skola som oss.
I början var allt hel lugnt och det var skön stämning osv.

Sen så kom en polare fram till mig och sa att det var en brud där borta som hade problem med sin kille, och han bad mig att snacka med henne eftersom jag brukar oftast vara den som löser såna saker.
I alla fall, så står jag och bruden och snackar en liten stund, ca 5-10 min, sen så var jag tvungen att gå och pissa, så jag sa till henne att hon fick gärna följa med om hon ville fortsätta snacka och det gjorde hon frivilligt.

Vi går kanske 20 meter längre bort från dem andra till ett stället med tak, och jag går iväg några meter ifrån för att pissa, sen så går jag bort till henne och säger att vi kan stå här och snacka en stund om lite seriösare saker, men det ville hon inte så vi gick tillbaka. (hon gick in och jag gick till dem andra).

Nu till grejen.

Under tiden jag pratar med dem där ute så kommer det ut några och säger att jag stötte på henne, och jag säger att det har jag inte alls gjort, och att det var hon som följde med mig frivilligt.
Då börjar hon skrika att jag ljuger och börjar jaga mig som en idiot och senare kommer polisen och jag drog där ifrån.

Nu 3 månader senare så kommer polisen till min skola och hämtar in mig på förhör och säger att jag är misstänkt för våldtäkts försök, i förhöret så berättar jag hela den sanna historian om vad som hände.

Men sen efter förhöret så får jag veta vad hon har sagt, det lät såhär:

" Han gick mot mig med ned dragna byxor och började slita i mitt linne, men jag lyckades ta mig loss och sprang iväg "

jag blev helt chockad när jag hörde vafan hon hade tryckt ur sig och jag visste inte vad jag skulle säga så jag blev sittandes helt tyst en stund, sen gick han vidare på nästa fråga.

När förhöret var slut så ringde han åklagaren för att få besked ifall jag skulle sättas i arresten eller om jag fick gå, och det fick jag.

Jag sa att jag hade 3 vittnen på hur länge vi var borta, även att dem hade en liknande historia om det hela.

Sen har jag även pratat med en av kompisarna till hon som anmälde, som är kusin med hennes pojkvän,
och hon kommer ihåg att vi kom tillbaka tillsammans helt vanligt som att inget hade hänt, och att det var ca 10 minuter efter att vi kom tillbaka som allt började, hon pratade även med henne som anmälde mig och frågade vad vi gjorde, hon svarade att vi bara var och pissade.

Jag skickade in hela våran MSN konversation och 3 bilder på den till min advokat som sedan ska föra dem vidare till polisen och åklagare.

Så hon som anmälde och hennes kompisar måste ha pratat ihop sig om detta till 100 %, och nu är jag rätt orolig för detta och jag vet inte hur det kommer gå, jag har sanna vittnen och hon har påhittade vittnen, men frågan är bara ifall det hjälper i denna situationen.

Någon som har en blekaste hur detta kan tänkas sluta ?

MvH
2010-08-31, 16:44
Medlem
De kommer nog inte hända något, ord står mot ord utan teknisk bevisning.
2010-08-31, 16:47
Medlem
phjts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
De kommer nog inte hända något, ord står mot ord utan teknisk bevisning.

Jo, hoppas verkligen på detta, blir så jävla trött på feministlagen om att en våldtäkt inte behöver ske med våld för att det ska klassas som en !

Men i alla fall, polisen sa att om åklagaren skulle tro att jag var skyldig eller ville hålla kvar mig för vidare utredning så skulle jag bli satt i arresten, men jag fick istället gå.

Det måste väll ändå tyda på att min historia var trovärdig och att de inte har nåt att gå på, för polisen la ju fram förhöret till henne i telefonen.
2010-08-31, 16:59
Medlem
Kebabsugers avatar
har du polisanmält henne ?
2010-08-31, 17:01
Medlem
phjts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
har du polisanmält henne ?

Jag ska göra det när utredningen är klar, eller kan man göra det mitt i sådär bara ?
2010-08-31, 17:06
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phjt
Jag ska göra det när utredningen är klar, eller kan man göra det mitt i sådär bara ?

Så fort som möjligt!
2010-08-31, 17:10
Medlem
phjts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Så fort som möjligt!

Då ska jag ta upp detta med advokaten så fort som jag kan.

Men är det ingen som har en gissning på hur detta kan tänkas sluta ?
I fall mina vittnen kan räcka, eller om deras påhittade historier oftast håller i längden.

Kan tillägga att det är inga smarta personer vi talar om här.
2010-08-31, 18:39
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phjt
Då ska jag ta upp detta med advokaten så fort som jag kan.

Men är det ingen som har en gissning på hur detta kan tänkas sluta ?
I fall mina vittnen kan räcka, eller om deras påhittade historier oftast håller i längden.

Kan tillägga att det är inga smarta personer vi talar om här.

Gissningar kan du man ägna sig åt på annat håll. Är du oskyldig som du hävdar kommer du ju inte att dömas. Till dess kan du inte göra annat än att avvakta.

Tråd låst.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in