• 1
  • 2
2010-08-30, 22:57
Medlem
Retardation1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
A retard is here to save him, yaay.

Citat:
Ursprungligen postat av kolit
Har du sett ditt nick?

Mitt nick antyder inte på något att jag skulle vara ett "retard". Om ni lär er det svenska språket så hade ni inte behövt göra bort er... suck, är trött på folk som avfärdar mina kommentarer på grund av att jag är ett "retard".

http://sv.wiktionary.org/wiki/retardation
http://www.ne.se/retardation/1299017

Orkar inte ens förklara varför jag valde mitt nick, men börjar fundera på om jag är ett retard som valde det eftersom jag borde förstått att det finns så många retards som inte förstår vad retardation betyder..

Heregud!
Citera
2010-08-31, 01:05
Medlem
kolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retardation1337
Mitt nick antyder inte på något att jag skulle vara ett "retard". Om ni lär er det svenska språket så hade ni inte behövt göra bort er... suck, är trött på folk som avfärdar mina kommentarer på grund av att jag är ett "retard".

http://sv.wiktionary.org/wiki/retardation
http://www.ne.se/retardation/1299017

Orkar inte ens förklara varför jag valde mitt nick, men börjar fundera på om jag är ett retard som valde det eftersom jag borde förstått att det finns så många retards som inte förstår vad retardation betyder..

Heregud!
Jag sa inget om att du var ett retard jag menade att du hade ett oseriöst nick df är det svårt att bedöma om du trollar eller inte, Sedan använder endast killar mellan 14-17 ordet "1337"
Citera
2010-08-31, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakula09
Mina tankar och lite tips till TS:

För ett tag sedan läste jag ett bra inlägg här på psykologsektionen. I princip var budskapet: om du nu ändå ska ta ditt liv kvittar det ju hur du lever medan du lever. Och det ligger faktiskt en hel del i det. Man har nått en smärtpunkt i livet då allt kvittar. Men istället för att checka ut kan man nu göra exakt vad man vill. Varför ska man till exempel oroa sig för fängelse? I fängelset kan man också ta livet av sig. Make sense? Vidare kvittar det om man dör en naturlig död eller blir mördad. För mig innebär enbart denna insikt en viss grad av frihet. Nu skiter jag i vad andra tycker om min livsstil. Jag gör det jag vill, hur jag vill och när jag vill. Men än så länge har jag inte gjort något olagligt och jag uppmanar inte dig till något. Jag vill bara få dig att fatta att du kan sticka i princip vart du vill och leva exakt hur du vill.

På något vis blir den insikten en nystart i livet. Så om vi applicerar det tänket på din situation. Rent hypotetiskt har du ju förutsättningarna för att leva ett Snabba Cash-liv och sedan dra iväg. Jag tänker främst på att du bor i en förort i Sthlm. Jag uppmanar som sagt inte till brott. Men rent hypotetiskt skulle du kunna maxa resterande tid på jorden. Eller minimera den och ligga på soffan framför Two and a half men. Lev ut det hur du än vill! Kanske blir du mer levande än någonsin genom detta tänk. Vad vet jag.

För min del har det dragit igång en hel del som håller mig vid liv i alla fall. Och jag vet att jag när som helst kan ta mitt liv. Det är min trygghet. Ifall det fuckar sig ordentligt kan jag checka ut när som helst. Kanske är det tragiskt, men även relativt realistiskt när man tänker efter.

Sedan vet jag inte om det är ett bra sätt att ta sig av daga så som du beskriver. Det verkar vara relativt svårt att testa och sedan komma med betyg på hur det var. Men låt oss säga såhär. Ett välplacerat skott under euforirus genom diverse droger lär nog vara rätt smärtfritt. Sålänge man inte får värsta snetändningen och börjar hallucinera i negativ manér.

Tack för mycket intressant svar, jag fick faktiskt en känsla av lättnad när jag började tänka tanken att nu skiter jag i vad andra tycker och tänker. Jag har som sagt varit en riktig fegis i stort sett hela mitt liv, tagit den enklaste vägen (självmord är väl kulmen på det). Det jag dock har svårt att acceptera är mina "issues" som orsakat mitt dubbelliv, jag vet att man inte är sina handlingar o.s.v. men det är ibland tröttsamt att ha ryggsäcken med skit hängandes. Jag kommer ju inte ta några förhastade beslut i det här (rent praktiskt krävs det ju ganska mycket förberedelser).
Citera
2010-08-31, 12:13
Medlem
FlyWheels avatar
Hur ska du få tag i vapen i Thailand? Det är nog inte så lätt som man tror när man är på plats.

Du kommer nog må rätt bra där nere, kanske för bra för att ta livet av dig?

Solen gör att du mår bra. Knullandet sätter sprätt på serotonin eller vad det nu är för skit som händer i hjärnan. Alkoholen kanske också hjälper dig. Om du misslyckas så kommer du hem till Svedala igen och mår skit eftersom vårt land är piss.
Citera
2010-09-01, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyWheel
Hur ska du få tag i vapen i Thailand? Det är nog inte så lätt som man tror när man är på plats.

Du kommer nog må rätt bra där nere, kanske för bra för att ta livet av dig?

Solen gör att du mår bra. Knullandet sätter sprätt på serotonin eller vad det nu är för skit som händer i hjärnan. Alkoholen kanske också hjälper dig. Om du misslyckas så kommer du hem till Svedala igen och mår skit eftersom vårt land är piss.

Vapenfrågan borde gå att lösa med tillräckligt mycket pengar.

Jag tvivlar starkt på att jag kommer att må så mycket bättre efter 3 veckors hårt supande och knarkande i ensamhet (förutom en och annan hora).
Citera
2010-09-03, 15:07
Medlem
Om du nu ändå tänkt knarka osv är det då inte bättre att bara göra det riktigt hårt för förr eller senare lär du ramla av pinnen ändå vilket kan ta både lång tid och hyfsat snabbt beroende på hur mycket du testar dina gränser. Vem vet du kanske har jävligt roligt under tiden också. (:

Har du aldrig hoppat fallskärm osv för att du kanske inte har vågat så kan ju även det vara dags nu, antingen överlever du eller så dör du.

Detta är väll ungefär vad jag hade gjort, levt mitt liv fullt ut med andra ord istället för att bara sätta en sketen pistol mot huvudet eller något annat drastiskt.
Citera
2018-11-26, 20:22
Medlem
TheSurvivor87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocker
Skit antagligen, och kanske är det den utlösande faktorn.

Ska tillägga att jag inte är nåt troll och jag har dragits med mitt problem över 30 års tid. Jag har gått hos 3 psykologer och i gruppterapi samt flera självhjälpsgrupper. Visst mår jag bättre av och till men vill ibland bara lägga ner allt. Den här idén om att åka utomlands och det där dök upp när jag var ute och sprang nyss och blev väldigt frestande, därav inlägget.

Livet är en berg och dalbana! ibland mår man skit och ibland är det okej att leva. Det är många som känner som dig, du är inte ensam! lär dig leva med att allt inte är 100% hela tiden så finner du en trivsel med att fortsätta leva. Du lever bara en gång.
Citera
2018-11-27, 10:04
Medlem
Det är bättre att skaffa helium (på gaspatroner punkt se), en slang och en påse. Du somnar in på ett par andentag och efter drygt 10-14 min är du död. Utan ångest, smärta, rädsla osv. Ja, jag testade med en vän hur det är att däcka på helium och det är något som man inte ens riktigt märker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in