Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvad
Är det en plastscooter du har? Garantireparation som firman får göra gratis? Verkstaden påstår att de bytt bränslekran men även den nya läckte. Hur stor chans är det att det händer och hur svårt är det i så fall att skaffa ytterligare en ny kran??
Antingen är det så att de inte gjort ett piss åt moppen och kör en nödlögn eller så har de grovt feldiagnostiserat läckan och är handfallna om hur de ska göra.
Ta moppen därifrån och byt bensinkran själv eller lämna in till en riktig verkstad. Vad heter verkstaden och var ligger den?
Mjo, på sätt och vis är det väl en plastscooter, dock ingen garantireparation. Den är köpt begagnad, började läcka efter ungefär 1,5 vecka. Inget stort läckage, men står den ett dygn finns det en liten bensinfläck under den.
Ja du, jag har också börjat tänka i termerna att de inte har gjort något alls, men jag vet inte. Den nya kan ju vara defekt även om man kan tycka att det skulle vara lätt för en erfaren mekaniker att täta en bränslekran, det är ju inte raketforskning vi pratar om direkt. En slang in och en slang ut och en klämma på varje sida, svårare är det ju inte.
Jag har tänkt i banorna om att ta den därifrån, men som frågan löd i mitt första inlägg så undrar jag ju om jag ska behöva betala något över huvud taget, eftersom de inte gjort något alls. Skulle möjligtvis vara så att de kan debitera mig för en felsökning, men det är väl i så fall allt. Verkstaden heter Aros racing och ligger i Västerås, en såvitt jag vet bra verkstad, iaf enligt vad jag hört, men de är ju inte alltför villiga att ringa och informera ELLER svara på mail så jag vet inte...