2010-08-30, 13:44
Bannlyst
jag hittade en ganska ny, rostig crescent cykel barnstorlek som jag tänkte anmäla till polisen och sedan om ingen anmäler den borttappad tar jag väll och bygger ihop den. cykeln har inga hjul och trasiga/avklippta bromsar, den är lite rostig men inte grovt.

den ser ungefär ut som en sån här:
http://www.pricerunner.se/pl/356-115152814/Cyklar/Nishiki-Dart-3-vaexlad-Flick-priser

vad skulle jag kunna få för den om jag bygger ihop den?

om jag spenderar en tusing på den borde den åtminstone gå att sälja för 2000 tycker jag?

Hur mycket ger skrothandlarn?
Citera
2010-08-30, 13:47
Medlem
mongovolvos avatar
tror inte du drar in så jävla mycket på en rostig cykel tbh
Citera
2010-08-30, 13:48
Medlem
Vattenspanns avatar
Tror det blir svårt att få ut 2 lök för en cykel, särskilt om den är rostig, hur lite det än verkar vara. Kolla på Blocket vad folk kränger liknande cyklar för. Om den inte har några hjul lär du få lägga ut en rejäl slant på den också. Mitt tips är att du antingen skrotar den eller säljer den i det skick den är. Om du ska skrota den så riv ur vevpartiet och vevarna om dom är tredelade. Med lite tur kan du kränga dom delarna separat.
Citera
2010-08-30, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mongovolvo
tror inte du drar in så jävla mycket på en rostig cykel tbh

men om jag kan tjäna 200+ så är det värt, någon som vet vad skrothandel ger, den är rätt tung fan
Citera
2010-08-30, 13:49
Medlem
I göteborg säljs det upphittade stulna cyklar på ett ställe och de tar 600 - 1600 för sina cyklar som är i relativt dåligt skick. Jag vet inte hur mycket de får dem sålt med de priserna men nog finns det alltid någon som köper.
Citera
2010-08-30, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Tror det blir svårt att få ut 2 lök för en cykel, särskilt om den är rostig, hur lite det än verkar vara. Kolla på Blocket vad folk kränger liknande cyklar för. Mitt tips är att du antingen skrotar den eller säljer den i det skick den är. Om du ska skrota den så riv ur vevpartiet och vevarna om dom är tredelade. Med lite tur kan du kränga dom delarna separat.

hur mycket kan man få? ^^
Citera
2010-08-30, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JungleBoB
I göteborg säljs det upphittade stulna cyklar på ett ställe och de tar 600 - 1600 för sina cyklar som är i relativt dåligt skick. Jag vet inte hur mycket de får dem sålt med de priserna men nog finns det alltid någon som köper.

nice, då ska jag leta upp någon skrotnisse bara
Citera
2010-08-30, 13:51
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ampsektic
är vevarna mest värda? hur mycket kan man få? ^^

Beroende på skick, dimensioner, sort och så vidare kan du få en del för åtminstone vevpartiet. Men det beror på hur bra det är helt enkelt. Men 150-200 spänn skulle jag gissa på. I synnerhet om du säljer med vevarna till.

Om du skrotar den så kan du nog inte räkna med så mycket mer. Vet iofs inte vad dom ger per kilo metallskrot men en cykel väger inte mer än 10-14 kilo i runda slängar. Så vi pratar inte tusentals kronor direkt.
Citera
2010-08-30, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Beroende på skick, dimensioner, sort och så vidare kan du få en del för åtminstone vevpartiet. Men det beror på hur bra det är helt enkelt. Men 150-200 spänn skulle jag gissa på. I synnerhet om du säljer med vevarna till.

bra, tack för hjälpen
Citera
2010-08-30, 13:59
Medlem
Har själv en liknande idee då man kan hitta hur mycket stulna cycklar som helst nu. Men hur är det om jag lämnar in 100 st cycklar till polisen får jag de tillbaka när ingen gör anspråk på de?

Skrotpriset ligger väll förövrigt på ett skrotton lite mer än 1000 kr?
Senast redigerad av Malew 2010-08-30 kl. 14:01.
Citera
2010-08-30, 14:33
Medlem
Forbliranonyms avatar
Om du kollar på blocket så ser du att beggade cyklar inte är värda ett piss så glöm det!
Citera
2010-08-30, 19:03
Medlem
actionbents avatar
I barn cyklar finns det inga pengar att hämta tyvärr, du får kanske 5-800kr när du fixat upp den för 1500kr. Vevarna är inte färda mer en tia eller två, ingen renovera barncyklar då det finns gott om billiga nya.

Lämnar man in 100st "upphittade" cyklar till polisen får man nog 6månader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in