Lite update då.
Jag hörde av mig i förra veckan till inkassobolaget - Fick ett autogenererat svar i from av "Nej du kan ej beviljas en delbetalningsplan då ärendet gått till personlig delgivning" och att summan nu är 7200;- (!)
MEN - Kors i taket - som av en händelse kom det faktiskt en fatukra från EON på ett normalt belopp ( ca 320;- ) men samma dag , med samma post så att säga, kom det från Inkasso att "xxx har tillkommit till er skuld". Jag påpekade detta till Inkassobolaget, utan vettigt svar.
Blev ganska irriterad och skrev i detalj ned allt med datum och hela rasket en gång till och svarade att jag inte vill ha någon delbetalningsplan, bara att jag kan få betala den 25/9.
Jag ifrågasatte även det hela med summan då delgivningen var på 3800. Jag har inte fått något svar, det är 7 dagar sedan jag talade med dem i telefon och mailade in allting - inget svar.
Jag mailade även EON. Jag har inte fått svar därifrån. Fortfarande säger de på deras KTJ att det visserligen saknas betalningar och att det är konstigt att ingen faktura kommit utan bara "Har tillkommit till din skuld" från inkasso.
Imorgon är det 21 dagar efter delgivning, och jag har ingen aning om hur vi ska lösa detta