2010-08-30, 04:50
Medlem
mohmans avatar
Tjenare! nu är de så att jag tänkte höra efter här på flashback om någon annan en jag har varit till Amsterdam nu under 2010 och testat på dessa svampar vid namn "Dragons dynamite"?

Länk till en bild på de olika svamparna som fanns i smartshopsen:
http://img547.imageshack.us/img547/7783/psilocybetruffelsposter.jpg

Okej nu till de jag vill ha sagt/fråga. Jag var in på en Smartshop och köpte en box med svampar vid namn Dragons dynamite och mängden var 15g och jag kasstade i mig dom 1 timme efter köpet och jag var på tom mage som dom rekommenderade i smartshopen men ingenting hände ingen effekt alls fast jag väntade upp till 5+ timmar på någon effekt men ingenting så jag väntade till dagen därpå och gick till en annan butik och berättade om att jag hade käkat svampar dagen innan men utan effekt och dom tyckte de lät riktigt konstigt för dom där svamparna lär ska va "HardCore" eller va snubben babblade om så jag köpte 1 box till och väntade till dagen därpå och åt svamparna ännu en gång på tom mage men ingen effekt den här gången häller men trip sugen som jag var så va jag och köpte 1 box till dagen efter fast denna gången köpte jag "Mushrocks" ist och väntade till dagen efter och käkade dom likaså på tom mage men ingen effekt då häller & då hade min polare köpt likadana och trippat sönder och sa att de va som att fara till helvete och tillbaka och villa aldrig mer testa på svamp och då har han lika som jag testat på LSD ett antal gånger före, fast däremot har jag erfarenhet av svamp från före och då har de funkat riktigt bra. Så är de någon mer en jag som int har fått nån effekt av dessa svampar som dom säljer i smartshopsen? eller har någon kanske en förklaring på varför de kan ha råkat sig att jag int fick någon effekt av dessa svampar?

(Jag ursäktar om de är obegripligt att läsa men isf får ni fråga de ni int förstår.)

Jag kan tillägga att jag rökte rätt mycket under dom har dagarna & under väntan på "tripparna" och de ska ju boosta de hela men icke.
Senast redigerad av mohman 2010-08-30 kl. 04:53.
Citera
2010-08-30, 04:57
Medlem
Bawlss avatar
Trodde svamp blev olagligt i Holland vid förra årsskiftet? Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2010-08-30, 05:00
Medlem
mohmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bawls
Trodde svamp blev olagligt i Holland vid förra årsskiftet? Rätta mig gärna om jag har fel.

http://lem.localinet.co.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=7946&sid=dee4dc9e01581bc5536a5da58 6c6a31a

Dessa svampar kallas philosophers' stones och har ersatt svamparna i smartshopsen i amstedam.
Citera
2010-08-30, 05:13
Medlem
Bawlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohman
http://lem.localinet.co.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=7946&sid=dee4dc9e01581bc5536a5da58 6c6a31a

Dessa svampar kallas philosophers' stones och har ersatt svamparna i smartshopsen i amstedam.

Ahh tryfflar, det förklarar saken. Tack nu ser jag fram emot min flytt tillbaka till amsterdam ännu mer.
Citera
2010-08-30, 06:12
Bannlyst
Jag har aldrig testat dem själv, men hitta lite positiva rapporter om tryfflarna iaf. Så de ska funka enligt flera som jag läst om. Troligtvis har du fått i dig något som påverkade 5-htp receptorerna i din hjärna, så det inte funka som det skulle. Sedan så kan jag förklara för dig att det är helt onödigt att försöka tippa en dag efter att man har trippat på 4-ho-dmt, eftersom du då byggt upp kraftig resistens i mot ämnet.

Går du på någon medicin eller har du tagit något som påverkar serotoninreceptorerna, tagit typ något psykedeliskt ämne någon dag eller dagar innan (bildat kors tolerans)

Har du tagit något som ssri, snri, benzo, alkohol. Har du ätit mycket fettrik mat innan och tuggat svampen dåligt? Något är det iaf, för jag tror knappast att du blivit blåst i Holland på svamp, de tjänar absolut inget på att blåsa någon där.

Cannabisen ska inte påverka ruset så det blir svagare utan tvärt om, så det har inget med saken att göra. Om de inte blandat i något i cannabisen som hämmar 5-htp receptorerna, vilket är osannolikt. Jag kan tänka mig att det här har något med gaba nivån att göra.
Senast redigerad av KosmoAster 2010-08-30 kl. 06:14.
Citera
2010-08-30, 06:37
Medlem
mohmans avatar
Hmm, enda jag regelbundet gått på före är Suboxone? men de ska väll inte göra något?
Citera
2010-08-30, 10:43
Medlem
CamCameos avatar
Svamparna i holländska smartshops brukar vara mer för nybörjare; därav den låga dosen i förpackningen.
15 gr färskt=~1 gr torkat.
Philosophers stones är också mindre potent än vanlig svamp.
Jämför med vart du skulle komma med 0.7 gr toppisar. Ingenstans eller hur?
Nästa gång möjligheten finns kan du väl testa 2-3 förpackningar istället.

Angående suboxonen, så är det självklart dämpande om man går på downers, särskilt buprenorfin med sin galna halveringstid.

mvh/ Cam
Senast redigerad av CamCameo 2010-08-30 kl. 10:46.
Citera
2010-08-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohman

Har två polare som testade sånna tryfflar när dom va där sist, båda har tagit mkt halluciogena förut och båda två sa att dom inte kände nånting alls.
Och det är de ja brukar läsa om dom där tryfflarna
Citera
2010-08-30, 13:19
Medlem
Vart finns dom där? Jag vet att det finns på elefanten, men det är lite dyrt där.

Skål!
Citera
2010-08-30, 14:11
Bannlyst
Haha jag kan inte sluta skratta åt dom olika beskrivningarna på svamp boxarna, vilken marknadsföring!

"Enter the dragon, become invincible and powerful.
Enjoy the possebilities of controling and mastering the universe
with the power of dynamite. Let your inner dragon rule the world"
Citera
2010-08-30, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Higgz
Har två polare som testade sånna tryfflar när dom va där sist, båda har tagit mkt halluciogena förut och båda två sa att dom inte kände nånting alls.
Och det är de ja brukar läsa om dom där tryfflarna

Jaså se där, då är det troligen inget att ha då. Tur att jag aldrig köpte några!! Jag köpte inte just pga att jag såg att de skulle innehålla mindre 4-ho-dmt, bättre men gamla hedliga cubencis i sådant fall tänkte jag. Men jag hade ingen aning om att de var så värdelösa.
Citera
2010-08-30, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy_Fox
Haha jag kan inte sluta skratta åt dom olika beskrivningarna på svamp boxarna, vilken marknadsföring!

"Enter the dragon, become invincible and powerful.
Enjoy the possebilities of controling and mastering the universe
with the power of dynamite. Let your inner dragon rule the world"

Haha, jo jag skratta åt det också. with the power of dynamite, wtf låter ju som någon småbarns reklam för en action leksak. Hahaha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in