Citat:
Ursprungligen postat av Breitling.
Folk säger att det bara är att gå till donken och fråga efter jobb så är det klart sen, men det är en jävla konkurrens även på donken.
Alltså för att klargöra detta:
Har du eller har du inte sökt arbete på McDonalds?
Jag tolkar det nämligen som att du inte har gjort detta, för att du utgår från att "det är en jävla konkurrens". Om du nu har sökt arbete där så är min nästa fråga om du sökt arbete som telefonförsäljare eller städare?
Jag ser följande framför mig: Ung kille som bor hemma. Nyligen tagit studenten och har under sommaren lite halvt motiverat sökt några jobb. Det har nu gått ett tag och det går upp för killen att situationen inte löser sig av sig själv. Det är ingen som kommer springande till honom med ett heltidsjobb med 25k/månad.
Välkommen till verkligheten grabben! Det är dags att ta dig i kragen och skaffa ett "skitjobb" som du uppenbarligen ser det. Det finns nämligen inga arbeten idag som ger dig en lön som du inte kan leva på, i din situation.
När du skaffat dig ett jobb så kan du börja leta efter ett jobb som du
tycker är roligt. Den lyxen har du bara råd att unna dig så länge dina föräldrar fortfarande ser dig som ett barn.
Om jag har analyserat din situation fel så får du gärna motbevisa mig.