Jag antar att din hoj har startmotor? Har själv en orion från 06, som dock är ombyggd rejält då hojen var värdelös original. Bara motorn som sitter kvar i princip. Hur som helst så gick min svänghjulskåpa sönder en gång, p.g.a. en kedja som gick av, och då minns jag att att dessa med startmotor inte såg likadana ut där tändplattan sitter som andra utan startmotor. Det var två svänghjulskåpor, en ytte och en innre, medans andra motororer utan startmotor endast har en kåpa. Möjligt att tändplattan då inte är likadan till passformen. Detta är ingenting jag vet, men jag skulle försöka hitta en tändplatta som är till orion hojar.
Kolla på sfpro.se, typ första återförsäljaren till dessa hojar (du kanske känner till "vik-hojarna som såldes och som fortfarande säljs), eller vad sidan nu hette. Där har dom original reservdelar till orion hojar.
Du kan ju prova med den på blocket. Ring och hör med dom om dom vet ifall den passar, alt. fråga om du får lämna tillbaka den om den inte skulle passa. Det är ju inga hutlösa summor vi pratar om direkt heller.
Senast redigerad av amagadfittnoob 2010-08-31 kl. 18:42.